اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باقرشهر:

دهه ولایت مملو از ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه باقرشهر گفت: در فرهنگ اسلامی ما روزهای بزرگی همچون عید قربان و عید غدیر ثبت شده است که در این ایام ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری موج می‌زند.

دهه ولایت مملو از ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است

 به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش جمشید سعادتمند در مراسم تجلیل از جانبازان و آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس ضمن تبریک عید سعید قربان به جانبازان و آزادگان، خطاب به آنان گفت: امنیت و آسایش امروز کشور حاصل ایثار و استقامت جانبازان و آزادگان است.

شهردار باقرشهر با ابراز خرسندی از برگزاری اینگونه مراسم افزود: دیدار با کسانی که جان خود را فدا کرده و سال‌ها درد و رنج جانبازی را تحمل کردند، افتخاری است که نصیب ما شده و از اینکه این مراسم با ایام اعیاد سعید قربان و غدیر متقارن شده، بسیار مسرور هستیم.

وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی تاریخ شاهد تسلیم و ولایت‌مداری مردانی بود که با لبیک به امام و ولی زمان از همه هستی خود گذشتند و به راستی جانبازان و آزادگان به پیام مهم عید قربان که قربانی کردن نفس و گذشتن از جان است، عمل کردند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حاج سید احمد موسوی ضمن قدردانی از توجه شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر، امور ایثارگران و روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر به فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت، ابراز داشت: برگزاری اینگونه مراسمات و بازدید و سرکشی از خانواد‌ه‌های معزز و معظم شهدا کار بسیار ارزشمندی است که در شهر ما نهادینه شده است و این اقدام در تثبیت پایه‌های فرهنگ اسلامی و عاشورایی نقش بسزایی دارد.

امام جمعه باقرشهر تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی ما روزهای بزرگی همچون عید قربان و عید غدیر ثبت شده است که در این ایام ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری موج می‌زند، در عید قربان پدری به امر خداوند فرزند خود را قربانی می‌کند و پسری به امر خدا و پیامبر خدا گردن می‌نهد و در روز عید غدیر پیامبری به دستور خداوند ولی‌امر مسلمانان را به جهانیان معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: جانبازان و آزادگان با الگوپذیری از این اعیاد بزرگ و فرهنگ عاشورا در راه پیشبرد نظام اسلامی، تمامی مشکلات را تحمل کردند و ثمره مجاهدت آنان امنیت و پیشرفت‌هایی است که در زمینه‌های علمی، اقتصادی و دفاعی نصیب کشور و ملت ما شده است.

این گزارش حاکی است، این مراسم با حضور شهردار، امام جمعه، فرمانده ناحیه حضرت روح‌الله (ره)، اعضای شورای اسلامی شهر، نماینده بنیاد شهید شهرستان ری و جانبازان و آزادگان برگزار شد.

گفتنی است، در پایان مراسم با اهدای لوح و هدایایی از جانبازان و آزادگان سرافراز تجلیل به‌عمل آمد. 

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول