اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

مردم خراسان‌شمالی ولایت‌مداری خود را ثابت کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ارومیه گفت: استقبال گرم مردم شریف خراسان‌شمالی از رهبر معظم انقلاب نشانگر علاقه آن‌ها به رهبری، ولایت و انقلاب بود.

مردم خراسان‌شمالی ولایت‌مداری خود را ثابت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد فخری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه سلامتی، امنیت و باقیات صالحات را سه نعمت باارزش خداوند برای انسان‌ها دانست و اظهار داشت: در صورتی که امنیت از جامعه‌ای سلب شود آشوب، هرج و مرج و کشتار پیش می‌آید و ناراحتی و مشقت را برای انسان‌ها به بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در داخل کشور و مرزها تلاشگران برقراری امنیت کشور هستند، افزود: با عنایت الهی و تاکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام مقدس اکنون شاهد برقراری امنیت در ایران اسلامی هستیم و به برکت نظام مقدس در حال حاضر امنیت کامل در استان نیز برقرار است.

فخری در ادامه سلامتی را نیز از نعمات بزرگ الهی دانست و گفت: انسان در مقابل سلامتی وجودی‌اش مسئول است زیرا زمانی که مریضی به سراغش بیاید ناتوان می‌شود و باید برای حفظ سلامتی خود از نعمت‌های پاک الهی بهره‌مند شده و با رعایت نظافت و داشتن طهارت از آلودگی‌ها اجتناب گزیند.

امام جمعه موقت ارومیه با بیان اینکه اعمال انسان‌ها بعد از مرگ آن‌ها نابود می‌شود مگر آن‌هایی که باقیات صالحات انجام دهند، گفت: باقیات صالحات شامل احداث مسجد، پل، مدرسه، تربیت فرزندان صالح و بهره‌مند کردن مردم از علوم خویش است، همچنین انجمن‌های خیریه مانند کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی که با هدف بهبود معیشت نیازمندان فعالیت می‌کنند از باقیات صالحات است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیرین سلامت در کشور و به تبع آن در استان گفت: این مجمع با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و با هدف معالجه برای بیماری‌های صعب‌العلاج و پرهزینه به خصوص برای بیماران نیازمند راه‌اندازی شده است.

فخری در ادامه به فرایض و مناسک ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و ابراز داشت: در این ماه مراسم بزرگ قربانی و اعمال حج انجام می‌شود و زائران بیت‌الله‌الحرام در این ماه با انجام اعمال روز عرفات به درگاه خداوند تقرب می‌جویند.

وی با بیان اینکه هجدهم این ماه مصادف با عید غدیر خم و جشن ولایت است به ولایت‌مداری مردم خراسان‌شمالی در سفر هشت روزه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: استقبال گرم مردم شریف آن خطه نشانگر علاقه مردم به رهبری و انقلاب بود.

امام جمعه موقت ارومیه وجود پربرکت رهبر را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی برای ایران ذکر کرد و گفت: حکومت ایران بر اساس رعایت احکام الهی در دنیا سربلند است و توطئه‌های دشمنان، تحریم و تهدیدها بر ملت شریف ایران اثرگذار نیست.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول