اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

«ولایت‌مداری» پیام مهم کربلا است/ عده‌ای تنها شعار ولایت‌مداری می‌دهند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان، وفاداری جامعه به رهبر و ولایت‌مداری را از مهم‌ترین پیام‌های واقعه کربلا عنوان کرد.

«ولایت‌مداری» پیام مهم کربلا است/ عده‌ای تنها شعار ولایت‌مداری می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: نکته‌ای که امروز نیز ما به آن مبتلا هستیم این است که عده‌ای تنها شعار وفاداری و ولایت‌مداری سر می‌دهند اما زمانی که آزمون پیش می‌‌آید مشخص می‌شود این‌ها تنها شعار بوده است.

وی معرفت‌شناسی از نگاه امام حسین(ع)، انس با قرآن و احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان علت قیام سالار شهیدان در برابر طاغوت را از دیگر پیام‌های بلند واقعه کربلا دانست.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه عاشورا یک حادثه نیست بلکه یک مکتب و دانشگاه است خواستار تبیین پیام‌ها و درس‌های بزرگ آن از سوی وعاظ، خطبا و مداحان اهل بیت(علیهم‌السلام) در مجالس سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) شد.

نمازی همچنین به وظایف مسئولان هیئت‌های عزاداری اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم به گونه‌ای که برای مردم جاذبه داشته باشد، خودداری از طولانی کردن مجالس به طوری که منجر به خسته‌کنندگی عزادارن نشود، محدود کردن صدای دستگاه‌های صوتی در فضای مراسم و جلوگیری از انتشار صوت آزاردهنده‌ای که موجب اذیت همسایگان هیئت شود از جمله وظایفی است که مسئولان و متولیان برگزاری جلسات عزاداری باید به آن توجه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 20 آبان‌ماه روز خانواده و تکریم از بازنشتگان بیان داشت: در نگاه اسلام هیچ پایگاه و مرکزی مهمتر از خانواده وجود ندارد چراکه این نهاد نقطه شروع همه کمالات انسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با قدردانی از اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصویب طرحی با محوریت خانواده از مسئولان کلان کشور خواست نگاهی عالمانه و کارشناسانه به جایگاه این پایگاه انسان‌سازی داشته باشند.

نمازی در ادامه با تسلیت درگذشت آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی ایشان را فقیهی برجسته و مجاهدی وارسته خواند و بر نقش اساسی وی در مبارزات علیه رژیم طاغوت تأکید کرد.

وی همچنین به بازدید خود به همراه جمعی از خیّران کاشانی از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و از پذیرش بازسازی سه روستای آسیب‌دیده توسط مردم دارالمؤمنین خبر داد. 

خطیب نماز جمعه کاشان در قسمت پایانی خطبه‌ها به بیان برخی از مسائل بین‌المللی پرداخت و گفت: سفر نخست‌وزیر انگلستان به خلیج فارس که با نیت فروش و قالب کردن تسلیحات نظامی به شیوخ عرب این منطقه صورت گرفته با تبلیغات و جنگ‌های روانی فراوانی از سوی رسانه‌های غرب هدایت می‌شود.

نمازی همچنین رسوایی جنسی یکی از امرای خلیج فارس که در تجهیز تسلیحاتی و پشتیبانی از تروریست‌ها و دشمنان دولت بشار اسد نقش عمده‌ای داشته را یک سیلی غیبی قلمداد کرد و سرانجام همه طاغوتیان را انزوا و بی‌آبرویی دانست.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول