اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ساری:

عزاداری سالار شهیدان به نحو شایسته‌ای برگزار شود

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه ساری گفت: جوانان در برگزاری عزاداری سالار شهیدان نقش پر رنگی داشته باشند و به نحو شایسته‌ای این عزاداری را برگزار کنند.

عزاداری سالار شهیدان به نحو شایسته‌ای برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، ظهر امروز در خطبه پر فیض نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه حکومت جهانی واحد در اختیار حضرت ولی عصر(عج) است، اظهار داشت: حکومت امام زمان(عج) جهانی است.

وی مومنان اسلام را به بصیرت در شناخت توحیدی سفارش کرد و ادامه داد: فرق بین عالم و عابد در شناخت است، عالم می‌داند و عبادت می‌کند ولی عابد از روی نادانی دست به گناه می‌زند.

طبرسی افزود: عبادتی که از روی شناخت باشد دارای لذتی است که به راحتی از هرگونه شبهات، فرد دچار تزلزل نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران به فضائل روز مباهله اشاره کرد و گفت: در این روز آیه تطهیر نازل شد و حضرت امیر مومنان با انفاقی که داشتند این روز را با نام انفاق نامگذاری کردند.

وی با پاسداشت حضرت آیت‌الله گلپایگانی، بیان داشت: برپایی کنگره آیت‌الله گلپایگانی برنامه فرهنگی است که در مازندران برگزار می‌شود.

امام جمعه ساری، به تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد و گفت: این هفته که با عنوان خانواده نامگذاری شد ضرورت دارد همه دستگاه‌های اجرایی در این بحث ورود یابند تا برنامه‌های بهتری برگزار شود.

وی بر احیا امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و یادآور شد: با قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و صفر ضرورت دارد تا همه اقشار جامعه به ویژه جوانان به نحو شایسته‌ای عزاداری سالار شهیدان را که الگوی فرهنگ ایثار و شهادت برگزار کنند.

طبرسی تکریم از بازنشسته‌ها را بر همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی واجب دانست و ابراز داشت: بازنشسته‌ها 30 سال برای پیشبرد اهداف نظام زحمت کشیدند ضرورت دارد تا در این ایام مورد تکریم قرار گیرند.

وی ارتقا فرهنگ مطالعه را در نظام اسلامی بر همه اقشار ضرورتی اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: در آستانه هفته کتابخوانی قرار داریم و با برپایی نمایشگاه‌های کتاب ضرورت دارد تا فرهنگ درست کتاب خوانی در جامعه حاکم شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران حمایت از زلزله‌زدگان تبریز را گامی در کمک به همنوعان دانست و بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری بر ما تکلیف کردند تا در ساخت مسجدی در منطقه زلزله‌زده تبریز کمک حال این استان باشیم و یادگاری از مازندران در این شهر برای خود بگذاریم.

انتهای پیام/ی20/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول