اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

ایرانیان به مانند امام حسین از اصولشان تنزل نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: ایرانیان به مانند مولایشان امام حسین (ع) که ذره‌ای از اصول خود تنزل نکرد در برابر استکبار جهانی کوتاه نمی‌آیند.

ایرانیان به مانند امام حسین از اصولشان تنزل نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در آیین اختتامیه دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر‌غلامان حسینی در مصلای اردبیل اظهار داشت: برای خادمان امام حسین (ع) در حضور و بهره‌گیری از فرصت‌های پیش آمده در اردوگاه حسینی و شهر ولایت‌مدار اردبیل خیر مقدم می‌گوییم که در این دیار چند روزی را میهمان سفره حسینی بودند.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز از کسانی تجلیل می‌کنیم که عمری را در ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سپری کردند و در حقیقت معلمان مدرسه حسینی و عشق و ارادت به ساحت ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) هستند.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: باید این خلعت ارزشمند را پیرغلامان و ذاکران حسینی قدر بدانند چرا که این عشق و ارادت تاریخی به قدمت خلقت بشری است.

عاملی با بیان اینکه تمام انبیای الهی در دوران هدایتگری‌شان با مصائب امام حسین (ع) آشنا شده و با حضور در کربلا با ایثارگری حضرت سید‌الشهدا آشنا شده‌اند، گفت: هم زمینیان و هم کروبیان بر حسین و مصائب او گریستند و بیشتر از همه عصاره کائنات و فخر بشر پیامبر اکرم (ص) در عزای حسین گریه کرده و نوحه سر داده به طوری که آن حضرت حتی قبل از تولد امام حسین (ع) برای او عزا گرفته و اشک ماتم ریخته است.

وی تاکید کرد: باید در این امر خطیر و مصلحت فاخر تعقل و تفکری کنیم تا اینگونه نباشد که فقط به عزاداری ساده با آداب و شکل‌های متفاوت بسنده کنیم و از حقیقت موضوع غفلت داشته باشیم.

هیچ گریه‌ای به شرافت گریه برای امام حسین (ع) نمی‌رسد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان داشت: هیچ گریه‌ای به شرافت گریه و اشک ریختن در عزای امام حسین (ع) نمی‌رسد و این گریه بیشتر به دلیل فاجعه عظیمی است که در کربلا رخ داده و یکی از علل بدبختی بشر در طول تاریخ است که سرمایه‌ای جاودانه همچون امام حسین (ع) را از دست بشریت گرفته‌اند.

عاملی یکی از پیام‌های فاخر و ارزشمند عاشورا را سوق دادن بشریت به اصل و حقیقت خلقت و دوری از هرگونه تکبر و غرور توصیف کرد و افزود: اگر بشریت در سوگ امام حسین (ع) گریه نمی‌کرد خداوند عالم خلقت را با تمام داشته‌های آن مورد غضب و خشمش قرار می‌داد.

این مسئول تصریح کرد: این عزاداری‌ها و گریه کردن‌ها نمودی از ولایت‌مداری است، اما باید در عزاداری شایسته کاری نکنیم تا با دوری از سنت رسول‌الله زمینه هجمه و توطئه‌های دشمن و تخطئه کردن آنها فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همانگونه که پیامبر مکرم اسلام (ص) اعلام کرده که عزاداری سنتی از من است و باید به این سنت به مانند واجبات خدا عمل شود آن حضرت چنان بر امام حسین (ع) می‌گریست که گاه از فرط گریه چشم‌هایش مجروح می‌شد.

عاملی از رئیس سازمان صدا و سیما خواست به پالایش عزاداری‌های اصیل و پخش شده در شبکه‌های داخلی و خارجی توجه کنند تا طوری نباشد که برخی عزاداری‌های سبک و بی‌محتوا زمینه جسارت دشمن به ساحت مداحی و ذکر اهل بیت را فراهم نیاورد.

وی دوری مداحان از غلو، اشعار بدون سند و بی‌پایه و اساس و دست زدن به کارهای غیر ارزشی و در حد پایین را در تقویت جبهه شایسته مداحی‌ها موثر و مفید اعلام کرد و ابراز داشت: شعار و پیام امام حسین (ع) شعار جهانی است و نباید امام حسین (ع) را متعلق به قشر و جامعه خاص بدانیم.

امام جمعه اردبیل سخنان امام حسین (ع) را سخنان جهانی و در تراز بین‌المللی توصیف کرد و گفت: این سخنان گمشده بشریت و آمال آنهاست و ما اجازه نداریم امام حسین (ع) را با نگاه مقطعی و فرد محور بنگریم.

عاملی عنوان کرد: یک جمله امام حسین (ع) بیش از 14 قرن است دشمنان را آشفته کرده و آن تاکید بر رهبری صالح جامعه انسانی است که آخر و اول سخن امام حسین (ع) و ظاهر و باطن قیامش نیز همین مسئله است.

رهبری صالح گمشده امروز بشریت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی گفت: آنهایی که احساس می‌کنند حرف و سخن امام حسین (ع) در سال 61 دفن شده است راه را به خطا می‌روند چرا که اصول آرمانی بشریت در تبعیت از رهبری صالح بر گرفته از قیام امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یادآور شد: ما نباید به عزاداری‌ها و اشک ریختن‌های ساده اکتفا کنیم چرا که امام حسین (ع) شهید اشک و ماتم ساده نیست بلکه شهید جامعه آرمانی است که بشریت باید با فکر و اندیشه حسینی زیست کنند.

عاملی یکی از درس‌های تاریخی کربلا را تکیه کردن امام حسین (ع) در روز عاشورا به آرمان اصیل و دور نشدن از اصول انسانی و اسلامی توصیف کرد و افزود: به رغم آنکه دشمن با تمام تجهیزات خود در روز عاشورا حاضر شده بود و امام حسین (ع) در محاصره کامل بود، اما آن حضرت هرگز از اصول خود تنزل نکرد.

وی خاطرنشان کرد: این نکته برای ملت و مسئولان ما می‌تواند سیاست راهبردی باشد که در برابر فشارهای استکبار جهانی و تنگناهای مختلف هرگز از اصول خود تنزل نکرده و عقب‌نشینی نکنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری نقشه راه سعادت و عزت امام حسین (ع) را پایبندی به اعتقادات و اصالت مبانی توصیف کرد و ابراز داشت: امام حسین (ع) به معنای واقعی سری است از اسرار الهی.

عاملی متذکر شد: در مقطع کنونی ایرانیان در تبعیت از مولای خود حاضر نیستند زیر بار خواسته نظام ارباب رعیتی بروند و در اوج محاصره بر حفظ مجد و عزت خود تاکید دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: محال امر است که خون حسینی در رگ و ریشه این ملت زیر خاک دفن شود بلکه در کهکشانی‌ترین افتخارآفرینی‌ها و عزت‌طلبی‌ها ملت ایران سعادت واقعی را در رسیدن به اهدافشان هدف‌گذاری می‌کنند.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول