اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار با امام جمعه نجف عنوان کرد

اهتمام هر چه بیشتر دنیای اسلام به وحدت شیعه و سنی

خبرگزاری فارس:‌ یکی از مراجع تقلید قم با تاکید بر افزایش ارتباط حوزه علمیه نجف و قم گفت: باید مسلمانان نسبت به وحدت بین شیعه و سنی اهتمام جدی داشته باشند.

اهتمام هر چه بیشتر دنیای اسلام به وحدت شیعه و سنی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم امام جمعه نجف اشرف با حضور در محل استقرار آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در نجف اشرف با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار گفت: روابط ایران و عراق بسیار مثبت، مناسب و ریشه‌دار است و این ارتباط بسیار ارزشمند خواهد بود.

امام جمعه نجف بیان داشت: روابط ایران و عراق الهام گرفته از روابط حوزه نجف و عراق است و از این روابط مطلوب جهان اسلام سود خواهد برد.

آیت‌الله نوری‌همدانی نیز در این دیدار گفت: امروز موضوع اساسی وحدت میان شیعه و سنی است و این دو باید در برابر دشمن مشترک خود یعنی استکبار و صهیونیست با اتحاد به پیش بروند.

این مرجع تقلید ادامه داد: خروج آمریکایی‌ها از کشور عراق نشانه اتحاد علما و وحدت میان شیعه و سنی است که کشور خود را باید اداره کنند.

وی بیان داشت: ادامه این وحدت میان مسلمانان موجب نابودی استکبار خواهد شد و موج بیداری اسلامی را گسترش خواهد داد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به وجود مراجع تقلید در قم و نجف گفت: این موضوع از الطاف خداوند است و اگر امروز نجف و قم حوزه‌هایی سودمند و افتخارآمیز در جهان اسلام دارند این توفیقات از تلاش‌هایی است که آیت‌الله خویی در نجف اشرف و آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری در قم انجام دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رهبری‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری‌های آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در همه جا مؤثر است و به فضل الهی با تدابیری که ایشان دارند تمامی نقشه‌های دشمن برای جهان اسلام از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول