اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

در فرهنگ اسلامی بی‌اعتنایی به مقوله مطالعه تأسف‌بار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چرام با ابراز تأسف از بی‌توجهی بسیاری از افراد به مقوله کتاب و کتابخوانی گفت: در فرهنگ اسلامی بی‌اعتنایی به مقوله مطالعه تأسف‌بار است.

در فرهنگ اسلامی بی‌اعتنایی به مقوله مطالعه تأسف‌بار است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تقدیر و تشکر از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور با شکوه خود در مراسم تشییع جنازه عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی شرکت کردند، اظهار کرد: مردم قدرشناس کهگیلویه و بویراحمد با حضور خود در این مراسم یک روز به یاد ماندنی را در تاریخ این استان ثبت کردند.

امام جمعه چرام 24 ذی‌الحجه را مصادف با جریان روز مباهله دانست و گفت: مباهله جریانی است که حقانیت دین اسلام و اهل بیت و منزلت آنان را در پیشگاه خداوند ثابت کرد.

وی افزود: مهم‌تر آن که طبق آیه قرآن در سوره مبارکه آل عمران آیه 61 حضرت علی (ع) را نفس و جان پیامبر اسلام معرفی کرد.

این مسئول تصریح کرد: اگر بپذیریم که پیامبر بعد از خود کسی را به جانشینی معرفی نکرد هر عقل سلیمی با وجود این آیه می‌پذیرد که سراغ کسی برود که یا در رتبه پیامبر و یا از همه به او نزدیک‌تر است و این همان مطلبی است که شیعیان به آن معترف هستند.

حجت‌الاسلام طزری در ادامه با بیان اینکه در آستانه هفته کتابخوانی قرار داریم، خاطرنشان کرد: اسلام تأکید فراوانی بر مطالعه کتاب دارد.

خطیب جمعه چرام یکی از راه‌های ترویج موضوعات فرهنگی را مطالعه کتاب‌های مفید دانست و در رأس آن به قرآن و کتب دینی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ کتابخوانی به صورتی دربیاید که هیچ کس در کشور نباشد که کتاب نخواند و مطالعه نکند، اذعان داشت: چرا باید کشوری که بزرگان دین و ائمه معصومین آن بر کتاب و مطالعه آن تأکید کرده‌اند ساعات مطالعه آن‌ها نسبت به کشورهای دیگر کم‌تر باشد.

طزری با اشاره به اینکه عده‌ای حاضر بوده برای مصارف بیهوده در زندگی مبلغی را هزینه کنند اما برای مقوله فرهنگی که کتاب بخشی از آن است اقدامی نمی‌کنند، متذکر شد: جای تأسف است که انسان ملاحظه می‌کند برخی از انسان‌ها حاضرند ساعت‌ها از عمر خود را بیهوده تلف کنند اما حاضر به مطالعه کتاب نیستند.

امام جمعه چرام با بیان اینکه روز گذشته شاهد برپایی کنگره بزرگداشت آیت‌الله العظمی گلپایگانی بودیم، ابراز کرد: آیت‌الله گلپایگانی یک عالم وارسته و متقی و فقیهی بودند که از لحاظ فقاهت در عصر ما بی‌نظیر بودند.

وی از ویژگی‌های این عالم ربانی را علاقه عجیب به ترویج مذهب تشیع در سراسر جهان برشمرد و یادآور شد: وی این وظیفه را برای خود می‌دانستند و یک جهاد بزرگ که هیچ چیز مانع انجام این وظیفه نمی‌شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با اشاره به اینکه آیت‌الله گلپایگانی از مراجعی بود که در زمان امام (ره) مدافع سرسخت ولایت و بعد از امام حامی مقام معظم رهبری بود، تاکید کرد: این بزرگوار تلاش می‌کرد زمینه برای ترویج اسلام و تشیع را فراهم کند.

امام جمعه چرام ضمن گرامی‌داشت سالروز رحلت علامه طباطبایی گفت: علامه طباطبایی کسی بود که علاوه بر تبحر در علوم عقلی مانند فلسفه و تربیت شاگردان بزرگی مانند مرحوم مطهری و آیت‌الله مصباح 20 سال از عمر شریف خود را صرف تفسیر قرآن کرد.

وی اضافه کرد: تفسیر علامه طباطبایی با این که حدود نیم قرن از آن می‌گذرد همچنان بی‌نظیر است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول