اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین تاکید کرد

همفکری و همدلی نخبگان برجسته قزوینی

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین با بیان این مطلب که در کشور ما نخبگان و افراد برجسته و توانمندی وجود دارند که اهل قزوین هستند و این مهم نشات گرفته از توان بالای این استان است گفت: همفکری و همدلی نخبگان برجسته قزوینی امری مهم است.

همفکری و همدلی نخبگان برجسته قزوینی

به گزارش خبرنگار فارس از قزوین آیت‌الله هادی باریک‌بین در مراسم تجلیل از نخبگان این استان و دکتر فریدون عزیزی چهره ماندگار کشور در قزوین در جمع منتخبان استان با اشاره به استعدادهای بالقوه و توانمند استان قزوین، اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استان قزوین یکی از استان‌های پیش رو در معرفی چهره‌های برجسته و توانمند بوده که نمونه آن چهره ماندگار کشور در استان قزوین آقای دکتر عزیز است که خوشبختانه زادگاه ایشان نیز همین شهر کهن و با فرهنگ قزوین می‌باشد.

وی با اشاره به شخصیت برجسته علمی دکتر عزیزی یادآور شد: دکتر عزیزی از یکی از خانواده‌های اصیل شهر قزوین بوده که حتی پدربزرگشان نیز یکی از رجال برجسته این شهر و از متدینین می‌باشند که در جنبه‌های مذهبی و دینی پیشگام دیگر افراد بودند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان در ادامه تصریح کرد: ریشه اجدادی دکتر عزیزی به حاج شیخ احمد عزیزی باز می‌گردد که ایشان نیز آن زمان در سرای وزیر یکی از تجار متدین و با فضیلت بودند که در برخی از مواقع با حضور در مسجدالنبی در منبر به ارشاد و هدایت مردم می‌‌پرداختند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: تشکل افراد برجسته و نخبه و توانمند در استان قزوین امری مهم و ضروری است و همانطور که مقام معظم رهبری در سفر به این شهر داشتند باید از توانمندی‌های استان قزوین در جنبه‌های علمی، مذهبی و وجود علمای ارزشمند این شهر دانشمندان و نخبگان استفاده کرده و با تشکیل تشکلی از این جمع برجسته در راستای شناسایی بیشتر نخبگان و چهره‌های برجسته شهر قزوین تلاش شود که امری مهم و تأثیرگذار است.

باریک‌بین با اشاره به شخصیت‌های برجسته استان قزوین یادآور شد: در همین شهر قزوین شخصیت‌های برجسته و توانمندی وجود دارند که نمونه آنها را می‌توان در همین جلسه مشاهده کرده که از این جمله حجت‌الاسلام سید موسی ابراهیمی و ظاهری هستند که مسئولیت ریاست حوزه علمیه قزوین و شورای شهر این شهر بر عهده این دو شخصیت توانمند قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به شخصیت علمی حجت‌الاسلام ابراهیمی تأکید کرد: این شخصیت برجسته حوزوی توانسته است علاوه بر تدریس در مدارس و حوزه‌های علمیه کتاب‌های مختلفی در موضوعات متفاوت به چاپ برساند که مورد تأیید بزرگان علوم حوزوی و شخصیت‌های برجسته کشوری نیز قرار دارد.

امام جمعه قزوین به اساتید و طلاب با استعداد و توانمند در مدارس حوزه‌های علمیه استان قزوین اشاره و تأکید کرد: امروز حوزه علمیه قزوین با وجود مدارس علمیه از طلاب و اساتید برجسته و فاضلی بهره می‌برد که نیاز به همفکری نخبگان نیز بیش از پیش احساس می‌شود.

باریک‌بین با تأکید بر همدلی و همفکری نخبگان برجسته در استان عنوان کرد: امروز استان قزوین نیازمند همدلی و همفکری اشخاص دلسوز و شخصیت‌های برجسته است تا بتوانیم این شهر را به یکی از شهرهای نمونه کشور تبدیل کنیم.

در ابتدای این دیدار عباس ظاهری رئیس شورای شهر قزوین از تدوین اساسنامه‌ای در خصوص نخبگان و شخصیت‌های برجسته قزوین با همکاری شهرداری و شورای شهر قزوین خبر داد. سپس دکتر فریدون عزیزی از چهره‌های ماندگار کشور در قزوین ضمن قدردانی از آیت الله باریک‌بین جمع‌آوری و تشکیل ستاد نخبگان و افراد برجسته قزوینی را با اهمیت دانست و بیان کرد: امیدواریم با همکاری علما و شخصیت‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی در استان قزوین بتوانیم این تشکل را پایه‌ریزی کنیم تا مشکلات و موانع شهر برطرف شود.

انتهای پیام/ی۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول