اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

مسئولان نظام با یکدیگر همدل باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد بر همدلی و وحدت میان مسئولان نظام در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

مسئولان نظام با یکدیگر همدل باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه مشهد به روز مباهله اشاره کرد و اظهار داشت: امروز روز مباهله و روز نزول آیه ولایت و تطهیر است و روزی است که خداوند بر حسب دعای پیامبر آیه تطهیر را برای اهل بیت پیامبر نازل کرد.

امام جمعه مشهد در بیان روز مباهله و پیام‌های این روز برای ملت مسلمان گفت: مباهله چندین پیام برای ما دارد که بزرگترین پیام مباهله برای امت اسلام اهل بیت پیامبر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در تمام جریان‌های سیاسی ـ اجتماعی و سایر موارد اختلافات نظر در بدنه امت مسلمان وجود دارد اما همه جریان‌ها باید وابسته به اهل بیت باشند و در این رابطه دارای یکپارچگی و وحدت باشند.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به حدیثی از وجود اقدس صدیق اطهر در رابطه با ولایت و اهل بیت که فرموده بودند پیروی از اهل بیت جدایی و اختلافات را از بین می‌برد ادامه داد: این امر در انقلاب اسلامی ما تجربه شده است و من نیز بارها این موضوع را عنوان کرده بودم.

علم‌الهدی در ادامه با بیان خاطراتی از روزهای نخستین انقلاب گفت: در روزهای نخست سال 58 رئیس جمهور وقت آمریکا به رئیس سازمان سیا که بزرگترین سازمان جاسوسی دنیا است نامه‌ای ارسال کرد که در این نامه محتوای آن توبیخ دستگاه اطلاعاتی مقتدر آمریکا در آن دوران و به دلیل شکست اطلاعاتی آنان در مقابل انقلاب اسلامی ایران بود.

امام جمعه مشهد با اشاره به بخشی از نامه رئیس جمهور آمریکا به سازمان جاسوسی سیا گفت: در بخشی از متن این نامه آمده است که مستشاران نظامی آمریکا 25 سال بر این کشور مسلط بوده‌اند و تمام شبکه‌های ارتباطی، اطلاعاتی منطقه از این مرکز تقویت می‌شده است حال با یک ربع قرن حاکمیت چگونه نتوانستید مقابل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بایستید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: آنچه که آن دوران سبب پیروزی ملت ایران با وجود شبکه اطلاعاتی قوی آمریکا شد اتحاد و انسجام ملت با رهبری بود به گونه‌ای که امام خمینی (ره) با یک قلم و کاغذ توانست 35 میلیون دل را با یکدیگر متحد کند.

وی در ادامه به تأکید مقام معظم رهبری به همدلی مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود خطاب به مسئولان نظام خواستند تا آنان با یکدیگر همدل شوند که این همدلی نشان از تأکید بر هم خواسته شدن مسئولان نظام است چرا که هنگامی که مسئولان نظام و خواسته‌‌های آنان یکی باشد این هم‌خواست بودن مسئولان سبب همدل شدن آنان می‌شود.

علم‌الهدی، رهبری را مظهر عترت در نظام دانست و افزود: مسئولان نظام بدانند مردم ایران مردمی بصیر و هوشیار هستند و اگر بناست هر کدام حرکتی را انجام دهند که حاکی از همدل نبودن باشد استنباط مردم از این گونه حرکت‌ها زاویه داشتن آنان با رهبری است که در این صورت ملت به هیچ عنوان تحمل زاویه‌ داشتن مسئولان با رهبری را ندارند.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول