اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

حوزه‌های علمیه نخبه‌پروری را در دستور کار قرار دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد بر ضرورت نخبه‌پروری در حوزه‌های علمیه و به‌ویژه حوزه علمیه خراسان تاکید کرد و خواستار توجه مسئولان به این بخش شد.

حوزه‌های علمیه نخبه‌پروری را در دستور کار قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به‌نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مراسم تجلیل از برترین‌های حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: اگر نخبگان حوزه علمیه در جامعه حضور نداشته باشند، دین از مدیریت کشور کنار زده می‌شود.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: امروز در نظامی حضور داریم که سرنوشت اسلام و ما با آن رقم خورده که این حرکت در یک بستر سیاسی، اجتماعی به نخبگان وابسته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسئولیت خود در دوران هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه امام صادق(ع) و تأکیدش بر نوع تحصیل دانشجویان، اضافه کرد: برخلاف سایر دانشگاه‌ها که بدون حضور دانشجو در کلاس، واحد او پاس شده محسوب می‌شد، این دانشگاه واحد درسی هیچ دانشجوی رزمنده‌ای را بدون حضور در کلاس و گذراندن این مرحله و شرکت در آزمون، قبول نکرده است.

وی در بیان دلیل خود برای این سخت‌گیری گفت: علت این بود که اینجانب آینده کشور را در اختیار دکترها و درس‌خوانده‌های مدارک بالا می‌دانستم که در نتیجه قبول نمودن واحد درسی بدون حضور در کلاس، به معنی عدم رشد علمی رزمنده و بازماندن او از تحصیل در مقاطع بالاتر بود.

 علم‌الهدی اضافه کرد: بر پایه همین سخت‌گیری و اعتقاد، امروز شاهد مدیریت فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) در رده‌های بالای کشور هستیم که یکی از این افراد، جلیلی، دبیر شورای امنیت ملی است.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول