اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یاسوج:

مقام علمی آیت‌الله ملک‌حسینی مورد تأیید امام راحل بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه یاسوج گفت: آیت‌الله ملک‌حسینی گوهری بود که توسط امام راحل کشف شد و علم و معرفت ایشان مورد تأیید بنیانگذار انقلاب بود.

مقام علمی آیت‌الله ملک‌حسینی مورد تأیید امام راحل بود

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان حدیثی از حضرت امیرمؤمنان اظهار کرد: آن امام همام در بیانی کوتاه فرمایش می‌کنند که برای محفوظ ماندن از مشکلات و حفظ خود از گرفتاری‌ها باید خدا را در نظر گرفت و به قرآن پناه برد.

امام جمعه یاسوج در ادامه گفت: در جایی و هنگامه‌ای پروردگار به کمک انسان‌ها می‌آید که هیچ گونه قدرت مادی نتواند به او کمک کند و بر همین اساس پیامبران و ائمه همواره از خداوند شرح صدر را طلب می‌کردند و یاری را تنها از خداوند می‌طلبیدند.

حجت‌الاسلام حسینی ابراز داشت: همه و در هر قشر و مسئولیتی که هستیم از استاندار گرفته تا مردم عادی و معمولی نباید در راستای عمل به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر کوتاه بیاییم چرا که وظیفه‌ای عمومی بوده و هر مسلمانی باید به وظیفه شرعی خود عمل کند.

وی در ادامه با ذکر حدیثی دیگر از مولای متقیان در ارتباط با قدر و منزلت علمای دینی تصریح کرد: هر کس که عالمی را احترام کند خالق آن عالم را اکرام کرده است که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تشییع و تدفین و ختم آیت‌الله ملک‌حسینی چنین بودند.

امام جمعه یاسوج نام استان کهگیلویه و بویراحمد را عجین با نام آیت‌الله ملک‌حسینی دانست و گفت: این استان در هیچ کجا بدون نام آیت‌الله ملک‌حسینی شناخته شده نیست.

حجت‌الاسلام حسینی با ذکر نامه‌ای که پیش از پیروزی انقلاب توسط امام راحل به آیت‌الله ملک‌حسینی مرقوم شده بود، افزود: در آن نامه امام راحل هم به شخصیت علمی و هم به وجوه دینی و مذهبی آن عالم نستوه و ربانی اشاره می‌فرمایند آن جا که از سوابق علمی ایشان سخن به میان آورده و در ادامه می‌فرمایند "مرا از دعای خیر خود بی‌نصیب نکنید".

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول