اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صدا و سیما:

رمز جاودانگی عاشورا اتصال به عالم وحی است

خبرگزاری فارس: معاون صدای سازمان صدا و سیما گفت: حادثه عاشورا حادثه‌ای به وسعت تاریخ و حماسه‌ای به بزرگی قرون مختلف است که عاشورا را با عالم غیب و راز ارتباط و تعاملی است.

رمز جاودانگی عاشورا اتصال به عالم وحی است

محمدحسین صوفی در حاشیه مراسم افتتاحیه دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: حضرت سید‌الشهدا با قیام تاریخی خود روحیه استکبار‌ستیزی بشریت را جاودانه ساخت و با فداکاری بی‌نظیر خود به همراه 72 تن از یارانش حیاتی عزتمند و جاودانه را در ماندگاری هر چه بیشتر به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: همین ارتباط با عالم غیب سبب شده که ارتباط بر رموز عاشورایی ماندگار و جاودانه بماند و در عالم غیب نیز آسمانیان در سوگ امام حسین (ع) داغدار باشند.

معاون صدای سازمان صدا و سیما یادآور شد: همین ارتباط با عالم غیب است که عاشورا را فراموش نشدنی و جاودانه ساخته و چراغ عاشورا هیچ وقت خاموش شدنی نیست بلکه هر سال فروزنده‌تر و منور‌تر می‌شود.

صوفی، این میدان را میدان صافی شدن و نقطه اتصال بشریت با عالم ملکوت توصیف کرد و گفت: آنهایی که با امام حسین (ع) همراه شدند صافی شده و به عالم ملکوت متصل شدند و آنهایی که از امام خود بریدند در حقیقت اتصال به شیطان داشتند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری بیان داشت: اول و آخر صحنه عاشورا کمتر از نصف روز و حداکثر دو روز است، اما این حادثه نصفه روزه در تاریخ بشریت به درازای عمر جاودانه انسان‌هاست.

معاون صدای سازمان صدا و سیما افزود: این حادثه تاریخی مبنایی شد تا در تاریخ تشیع و اسلام انقلاب‌های ضد ظلم و استکباری ولو غیر‌شیعیان روح و نوای جاودانه پیدا کنند و برای همیشه این نهضت عظیم الگو و مبنای انقلاب‌های جهانی شد.

صوفی خاطرنشان کرد:‌ شاخصه‌های این قیام فداکاری غیر‌قابل قیاس با سایر نهضت‌ها و همچنین حریت، آزادی و راه و رسم ادب در این نبرد نابرابر بود که دشمن با تمام تجهیزات خود نتوانست بر روح آزادگی حسین و یارانش غلبه کند.

این مسئول ادامه داد: در برابر هر دلیر جبهه ایمان هزاران لشکر کفر بود، اما آنچه در این نهضت جاودانه ماند شور ایمان، اقتدار و عظمت بود که جاودانگی آن بی‌نظیر و بی‌همتا به نظر می‌رسید.

معاون صدای سازمان صدا و سیما یکی دیگر از رموز توفیق و جاودانگی عاشورا را توسل به معبود و اطاعت از ولایت توصیف کرد و متذکر شد: کل حادثه عاشورا از تبعیت و همراهی ولایت نشأت گرفته و ما به یقین می‌توانیم با توسل به این فرهنگ بارور بر تمام استکبار غلبه کنیم.

صوفی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل زنده ماندن این نهضت را در تداوم حیات بشری منوط به آگاهی و شعور والا دانست و اذعان داشت: وظیفه رسانه‌ها این است که ضمن زنده نگه داشتن نام و یاد امام حسین (ع) و یارانش و حادثه عاشورا این فرهنگ را جاودانه کنند.

انتهای پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول