اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی خبر داد

ورود میهمانان خارجی از 35 کشور تا ساعاتی دیگر/ تجلیل از 15 پیرغلام خارجی

خبرگزاری فارس: دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی گفت: تا ساعاتی دیگر با دومین پرواز مستقیم از تهران به اردبیل، پیر‌غلامان و مداحان حسینی 35 کشور جهان وارد اردبیل می‌شوند.

ورود میهمانان خارجی از 35 کشور تا ساعاتی دیگر/ تجلیل از 15 پیرغلام خارجی

ابراهیم طاهری در حاشیه ورود میهمانان به فرودگاه اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس و در پاسخ به این سئوال که این میهمانان از چه کشورهایی وارد می‌شوند، اظهار داشت: در این زمینه نمی‌توانیم اسامی کشورها را اعلام کنیم چرا که ممکن است آمار و ارقام اشتباه از آب در‌بیاید.

وی خاطرنشان کرد: تنها باید به این نکته اکتفا کنیم که میهمانان خارجی از پنج قاره جهان و بیش از  35 کشور دو روز میهمان اردبیلی‌های عاشق اهل بیت و امام حسین (ع) هستند که باید برجستگی‌های عشق و ارادت به امام حسین (ع) را به آنها نشان دهیم.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی یادآور شد: 250 نفر از کشورهای خارجی در قالب پرواز اول وارد اردبیل شدند و در مجموع 800 میهمان داخلی و خارجی در دهمین اجلاس حاضر خواهند شد.

طاهری گفت‌: مراسم افتتاحیه صبح فردا در مجتمع فدک اردبیل برگزار خواهد شد و بعد از ظهر چهارشنبه اولین نشست علمی و کارگاه آموزشی در سرعین برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اولین نشست علمی و کارگاه آموزشی افزود: در این نشست منویات ولایت فقیه در حوزه عزاداری تبیین می‌شود و ما شاهد حضور اساتید مجرب و زبده از دانشگاه‌ها و حوزه علمیه قم و تهران خواهیم بود که در این نشست‌ها به بیان نظریات علمی می‌پردازند.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی عنوان کرد: دومین نشست نیز صبح روز پنجشنبه تا ظهر برگزار خواهد شد که مربوط به بررسی و آسیب‌شناسی مداحی در کشورمان است.

طاهری با اشاره به برخی برجستگی‌ها و ویژگی‌های متفاوت این اجلاس با اجلاس‌های قبل،ادامه داد: در این اجلاس از دو مداح تاثیر‌گذار و شاخص که به سن 70 سال نرسیده‌اند تجلیل می‌شوند که بیشتر مربوط به مداحان جوان و تاثیر‌گذار است.

وی ادامه داد: در این اجلاس از پنج مداح استانی شامل دو نفر از خانواده شهید که فرزندشان مداح بوده، یک شاعر، دو نفر ذاکر اهل بیت حسینی به صورت ویژه تجلیل می‌شود.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان  حسینی به برنامه‌های حاشیه‌ای نظیر بازدید شرکت‌کنندگان از نمایشگاه ماه سرخ اشاره کرد و اضافه کرد: این نمایشگاه به همراه نمایشگاه عکس تعزیه و عزاداری ماه محرم و همچنین نمایشگاه ادوات و ابزار‌آلات تعزیه در اردبیل در مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برپا شده که شرکت‌ کنندگان از این نمایشگاه دیدن می‌کنند.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود از چاپ و انتشار کتاب 10 دوره اجلاس پیر‌غلامان خبر داد و گفت: ‌مطالب 9 دوره قبلی آماده شده و ما منتظریم مطالب دهمین دوره نیز جمع‌آوری و آماده چاپ شود تا از این کتاب رونمایی کنیم.

این مسئول اذعان داشت: ‌علاوه بر 15 مداح داخلی در این اجلاس از 15 مداح و پیر‌غلام خارجی نیز تجلیل خواهد شد که باید شرایط دوازده‌گانه را داشته باشند.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در پایان سخنان خود با اشاره به برخی از این ویژگی‌ها اذعان داشت: داشتن 70 سال سن، سرودن حداقل 2 هزار بیت شعر،‌ داشتن سبک خاص در عزاداری و مداحی، تربیت شاگردان متعدد، خوشنام بودن و... از ویژگی‌هایی است که در انتخاب پیر‌غلامان و مداحان حسینی مدنظر بوده است.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول