اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داستان اشک‌های زلال در عزای حسین

«جان‌نار سنه پروانه اولا یا حسین»

خبرگزاری فارس: مراسم افتتاحیه دهمین اجلاس پیر‌غلامان حسینی فضایی آکنده از عشق‌بازی با مکتب حسینی بود و شرکت‌کنندگان زمزمه می‌کردند «جان‌نار سنه پروانه اولا یا حسین».

«جان‌نار سنه پروانه اولا یا حسین»

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، شرکت ‌کنندگان در دهمین اجلاس با شنیدن نوای محزون نی و اشعار بسیار غنی در حالی که اشک‌های ماتم می‌ریختند نوای سوزناکی را هم صدا با مجری برنامه سر می‌دادند و در ماتم سید شهیدان اشک از چشمان‌شان جاری شده بود.

زمانی که کلیپی با محوریت عزای حسینی پخش شد مداحی غریبانه‌ای در سوگ امام حسین (ع) پخش شد که همراه با ابراز احساسات شرکت‌ کنندگان بود که سعی می‌کردند به هر نحو ممکن در عزای حسینی و سوگ عاشورایی همراه باشند.

اشعار جالبی که در این کلیپ پخش می‌شد بیانگر مظلومیت امام حسین (ع) بود، در این اشعار آمده بود «گلوی کوچک انگار راه شیری است/ این سواران با خود گویی کهکشان می‌آورند».

سرودن چنین اشعار حزن‌انگیزی دل‌ها را آتش می‌زد و شرکت‌ کنندگان با شنیدن چنین اشعار و نواهای محزون دلسوخته‌تر از گذشته آه و فغان می‌کردند.

این اشعار که آمیخته به زبان آذری و فارسی بود در حالی قرائت می‌شد که تعدادی از شرکت‌ کنندگان در سالن‌های همجوار با شنیدن این اشعار متاثر و محزون می‌شدند.

همچنین در بخشی از این اشعار «زنبق 71 برگ که به استقبال آنها خیزران می‌آوردند و طشت زر می‌کردند و سینه چاک می‌کردند» با نوای حزن‌انگیزی اجرا شد که شرکت‌ کنندگان از استان‌های مختلف و خارج از کشور با اشعار سروده شده همنوا شده و آن را تکرار می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مراسم افتتاحیه همچنان با حال و هوای حسینی و عشق به ساحت سید ‌الشهدا در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول