اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استقبال بی‌نظیر اردبیلی‌ها از میهمانان اجلاس دهم

ندای «مظلوم حسین، عطشان حسین» در فرودگاه اردبیل پیچید

خبرگزاری فارس: اردبیلی‌‌ها با ندای «مظلوم حسین، عطشان حسین» از پیر‌غلامان دربار حسینی داخلی و خارجی استقبال کردند.

ندای «مظلوم حسین، عطشان حسین» در فرودگاه اردبیل پیچید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که هم اکنون در فرودگاه اردبیل با شکوه و جلال خاص در حال برگزاری است در حالی که هیئت‌ها و دستجات عزاداری اردبیل در لبیک به ندای امام حسین (ع) در دشت کربلا محفل انس و الفت حسینی بر پا کرده‌اند فریاد بر‌آوردند که «سو کنارینده لب عطشان جان ورن حسین، جسمی بی‌غسل و کفن اولان حسین».

در این مراسم که نماینده مردم استان در مجلس خبرگان، استاندار و فرماندار اردبیل حاضر بودند هیئت‌ها و دستجات عزاداری اردبیل در حالی که شاه‌بیت عشق و ارادت به حسین را سر‌می‌دادند از 250 میهمان و مسافر دیار حسینی اردبیل استقبال کردند.

در مراسم استقبال امروز که از جنب پلکان هواپیما انجام شد در حالی که میهمانان و مسافران در طول مسیر با برنامه‌های مختلف استقبال شدند در محوطه فرودگاه اردبیل نیز در حالی که پرچم‌های عزای حسینی در پیشاپیش آنها حرکت می‌کرد با اسپند و عطر ناب گلاب استقبال شدند و لحظاتی پیش این میهمانان مستقیم به سرعین منتقل شدند تا در آنجا سکونت پیدا کنند.

آنچه که در این محفل معنوی و ارزشی محرز و مشخص بود اینکه همه شرکت‌کنندگان لباس سیاه و شال‌های سبز و تزئین شده به نام امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل را بر سر و تن پوشیده بودند و نمادهایی از عزاداری‌ اردبیلی‌ها نظیر زنجیر، طبل در این مراسم جلوه‌گری می‌کرد.

در بخشی از مسیر حرکت و استقبال نمادین طشتی نیز به یاد تشنه لبی امام حسین (ع) تعبیه شده بود که اکثر میهمانان سعی می‌کردند با خوردن قطره‌ای از این آب تبرک جسته و یاد تشنه لب کربلا امام حسین (ع) و یار و انصارش را گرامی بدارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم همچنین روسای هیئت امنا و محلات شش‌گانه اردبیل نیز حضور داشته و سعی می‌کردند با آداب و رسوم محلی از میهمانان و شرکت‌کنندگان در این اجلاس پذیرایی کنند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول