اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری و استانی

پرچم و نماد اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی تحویل اردبیل شد

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی پرچم بارگاه حضرت ابوالفضل عباس(ع) و همچنین نشان دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی تحویل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شد.

پرچم و نماد اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی تحویل اردبیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در این مراسم که شامگاه و در مسجد میرزاعلی اکبر اردبیل برگزار شد، دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی اظهار داشت: بعد از 6 دوره برگزاری این اجلاس در تهران هفتمین اجلاس در زنجان و هشتمین اجلاس در بوشهر برگزار شد و سال گذشته نیز این اجلاس در همدان و با به صورت ملی برگزار شد.

طاهری اضافه کرد: دهمین اجلاس به صورت بین‌المللی در شهر حسینی اردبیل روزهای شانزدهم تا 18 آبان‌ماه برگزار خواهد شد که بیش از 10 کشور مسلمان در آن حضور خواهند یافت.

وی در ادامه گفت: هدف صدا و سیما و متولیان فرهنگی کشور از برگزاری این همایش نشان دادن عشق و ارادت مردم شهرهای مختلف کشور به ساحت ائمه اطهار و حضرت سید‌الشهدا است که در این سرزمین نیز چشمه‌های جوشان این مهر و محبت را به خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام حسین(ع) مشاهده می‌کنیم.

مدیرکل نغمات آئینی صدا و سیما با بیان اینکه در این اجلاس که به صورت ملی برگزار می‌شد، سعی کردیم از پیرغلامان و خادمان حسینی در حوزه‌های مختلف تجلیل و تکریم کنیم، گفت: در دهمین اجلاس که به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود، توانمندی‌های کشورمان در فرهنگ حسینی و تعزیه‌خوانی به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: امروز به صورت رسمی پرچم بارگاه سیدالشهداء و نشان این اجلاس تقدیم امام جمعه و استاندار اردبیل می‌شود و به مدت یک ماه حضور این بیرق و نماد می‌تواند سبب خیر و برکت و رشد و بالندگی برای این منطقه باشد.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف و عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) در مسجد تاریخی و سنتی میرزا علی‌اکبر اردبیل برگزار شد، به هنگام رونمایی از بیرق حرم حضرت ابوالفضل(ع) عاشقان خاندان عصمت و طهارت این شهر در حالی که بر سر و سینه می‌زده و اشک ماتم می‌ریختند این پرچم و نشان را مورد تکریم و عظمت قرار دادند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول