اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام صدا و سیمای مرکز اردبیل خبر داد

تجلیل از 5 پیرغلام برگزیده اردبیل

خبرگزاری فارس: قائم مقام صدا و سیمای مرکز اردبیل از تجلیل پنج پیرغلام اباعبدالله الحسین در دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در این استان خبر داد.

تجلیل از 5 پیرغلام برگزیده اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مقصود جوادی ظهر امروز در نشست خبری دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: از 15 پیرغلام حسینی برگزیده کشوری و 15 پیرغلام حسینی برگزیده  بین‌المللی در این اجلاس تجلیل به عمل می‌آید.

وی اضافه کرد: یکی از پیرغلامان حسینی منتخب از استان اردبیل به عنوان چهره ویژه اجلاس معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به مذاکره و رایزنی فرهنگی با سفارتخانه‌های کشور گفت:‌ از پیرغلامان و مداحان برگزیده 30 کشور چون نیجریه، آلبانی، کویت، عراق، مصر، هندوستان، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، ترکیه، آذربایجان، اندونزی، تاجیکستان، اوکراین و... در این اجلاس تجلیل می‌شود.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز اردبیل هدف از برگزاری این اجلاس را ترویج عشق به حضرت اباعبدالله الحسین و انتقال پیام قیام‌کنندگان وی عنوان کرد.

جوادی با بیان اینکه اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی 9 دوره به صورت استانی برگزار شده، افزود: برای نخستین بار این اجلاس در سطح بین‌المللی و در استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نمایشگاه تعزیه و عزاداری کشورهای اسلامی در نگارخانه خطایی همزمان با برگزاری دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی خبر داد و متذکر شد: در این نمایشگاه آثار عزاداران کشورهای اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز اردبیل تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این اجلاس برگزاری نشست‌های علمی چون آسیب‌شناسی مداحی شامل مکتب‌خوانی صحیح و تبیین منشور رهبری در عرصه مداحی است.

این مسئول با اشاره به ثبت ملی و معنوی آیین سنتی طشت‌گذاری ویژه عزاداری اردبیل در فهرست آثار ملی متذکر شد: ثبت جهانی آیین سنتی طشت‌گذاری در این اجلاس مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جوادی در پایان سخنان خود اذعان داشت: زندگینامه برگزیدگان اجلاس به صورت مستند در اختتامیه این اجلاس در قالب کلیپ پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول