اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای حضور در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی صورت می‌گیرد

اردبیل میزبان 20 کشور دنیا

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در روزهای آینده میزبان میهمانانی از 20 کشور دنیا در قالب اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی خواهد بود.

اردبیل میزبان 20 کشور دنیا

اکبر نیکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دهمین دوره اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در اردبیل که مشهور به عشق به امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل‌‌العباس (ع) و خاندان عصمت و طهارت است برگزار می‌شود تا جلوه‌ای از جبروت این عشق و دلدادگی به نمایش گذاشته شود.

این مسئول افزود: در جای جای کشورمان اردبیلی‌ها را به خاطر عشق و ارادت به امام حسین و ابوالفضل (ع) می‌شناسند و هر اردبیلی نیز به چنین آوازه و شهرت افتخار می‌کند.

نیکزاد بیان داشت: در آستانه ماه محرم برگزاری این اجلاس بر حال و هوای حسینی این دیار می‌افزاید و همه آنهایی که به اهل بیت و ائمه اطهار عشق می‌ورزند با برگزاری این اجلاس که نقطه عطف و ماندگاری در تاریخ این استان و برگزاری اجلاس پیرغلامان خواهد بود نشان می‌دهند که بی‌جهت نیست اردبیل را با القاب دارالارشاد و حسینی می‌شناسند.

وی ادامه داد: دیار اردبیل این بار در قالب اجلاس پیرغلامان حسینی از 15 تا 18 آبان ماه میزبان پیرغلامان، مداحان و دلباختگان مکتب امام حسین (ع) از پنج قاره جهان و 32 استان کشورمان خواهد بود.

استاندار اردبیل گفت: در این اجلاس از 15 پیرغلام حسینی کشوری و 15 پیرغلام حسینی بین‌المللی به همراه مداحان و هنرمندان تجلیل می‌شود و در کنار آن انتظارات مقام معظم رهبری از حوزه مرثیه و مداحی در قالب کارگاه‌های ویژه تبیین می‌شود.

قائم مقام ستاد برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی اضافه کرد: بار اصلی برگزاری این اجلاس بر دوش هیئت‌های مذهبی و محلات شش گانه است که ما به صورت مرتب و هفتگی جلسات خود را برگزار می‌کنیم و تا کنون نیز برنامه‌ریزی‌ها بدون مانع و مشکل خاص به پیش رفته است.

این مسئول بیان داشت: در این اجلاس 600 میهمان داخلی و خارجی حضور می‌یابند که میهمانان خارجی 15 آبان در تهران حاضر شده و روز 16 آبان ماه از طریق هواپیمای چارتر به اردبیل منتقل می‌شوند.

نیکزاد افزود: بعد از اسکان و آیین استقبال از میهمانان پیش از ظهر چهارشنبه در سالن فدک مراسم افتتاحیه را شاهد خواهیم بود که در این مراسم امکان حضور آحاد مردم وجود نخواهد داشت.

وی گفت: 17 و 18 آبان ماه نشست‌های علمی و تخصصی برگزار می‌شود و 18 آبان بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل و با حضور آحاد مردم آیین اختتامیه  برگزار شده و از طریق شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی این مراسم پخش می‌شود.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در این اجلاس آیین سنتی طشت‌گذاری نیز به ثبت ملی می‌رسد و تمبر یادبود اجلاس نیز رونمایی خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: در این اجلاس از مداحان جوان و پژوهشگران نیز تجلیلی شایسته خواهد شد و مداحان ما فرصتی پیدا خواهند کرد تا با حضور در کارگاه‌های آموزشی از شیوه‌ها و روش‌های جدید مداحی بهره بگیرند.

نیکزاد در پایان اذعان داشت: در کنار این برنامه‌ها امسال در روزهای تاسوعا و عاشورا با حضور خیل مردم ارادتمند به اهل بیت عصمت و طهارت آیین عزاداری عصر تاسوعا و ظهر عاشورا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول