اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب دومین پرواز انجام شد

ورود میهمانان خارجی اجلاس دهم به اردبیل

خبرگزاری فارس: در قالب دومین پرواز مستقیم از تهران به اردبیل میهمانان و شرکت‌کنندگان خارجی دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی وارد فرودگاه اردبیل شدند.

ورود میهمانان خارجی اجلاس دهم به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که دقایقی پیش در فرودگاه اردبیل و با آیین‌ها و برنامه‌های مذهبی و سنتی برگزار شد از میهمانان و شرکت‌کنندگان خارجی دهمین اجلاس به شایستگی استقبال شد تا آنها برای اسکان به سرعین منتقل شوند.

در پرواز دوم حدود 200 میهمان خارجی از 35 کشور جهان وارد اردبیل شدند که در بین آنها از کشورهای افریقایی، آسیایی،‌ اروپایی، آمریکای جنوبی و کشورهایی از حوزه خلیج فارس مشاهده می‌شود که با لباس‌ها و نقش و نگارهای مختلف در اردبیل حاضر شده‌اند.

در این مراسم نیز به مانند برنامه استقبال صبحگاهی ابتدا میهمانان و شرکت‌کنندگان با آیین خاص اردبیلی‌ها در عزاداری ماه محرم به ویژه با نواخته شدن آهنگ‌های محزون و طبل و شیپور و مداحی ویژه با پرچم‌ها و نمادهای عزاداری اردبیل وارد فرودگاه اردبیل شدند.

در مراسم استقبال تعدادی از دانش‌آموزان خردسال در حالی که پیاله‌های پر از آب در دست گرفته بودند و گروهی نیز گلاب و عطر پخش می‌کردند از میهمانان ورودی اردبیل به گرمی استقبال کردند.

با ورود میهمانان به سالن اصلی که با پرچم‌های سیاه و سبز رنگ آذین بسته شده عده‌ای از ریش سفیدان و رؤسای هیئت‌های مذهبی و دستجات محلات اردبیل با نوحه‌سرایی از میهمانان استقبال کردند وبا ورود آنها به محوطه بیرونی فرودگاه در حالی که اسپند دود شده بود چندین گوسفند جلوی پای پیر‌غلامان حسینی داخلی و خارجی ذبح شد.

این میهمانان تا دقایقی دیگر به سرعین منتقل می‌شوند تا امروز را استراحت کرده و از فردا صبح به صورت رسمی دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان در اردبیل کارش را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این اجلاس بیش از 700 میهمان داخلی و خارجی حضور یافته و از 30 مداح و پیر‌غلام و ذاکر حسینی داخلی و خارجی تجلیل می‌شود.

در محوطه فرودگاه اردبیل در حالی که عزاداری نمادینی صورت می‌گرفت با دعا و نیایش از درگاه الهی و استعانت از امام حسین (ع) پیرغلامان و ذاکران حسینی خواستند تا بر جایگاه پر ‌ابهت اردبیل در عزاداری حسینی و شوکت این آیین‌ها بیفزایند.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول