اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نغمات آیینی و رادیو نوا:

بانک اطلاعاتی پیر‌غلامان حسینی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل نغمات آیینی و رادیو نوا گفت: به زودی بانک اطلاعات پیر‌غلامان حسینی در سطح کشور تکمیل شده و شاهد ساماندهی فعالان این عرصه خواهیم بود.

بانک اطلاعاتی پیر‌غلامان حسینی راه‌اندازی می‌شود

ابراهیم طاهری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل از ارائه آخرین آمار و اطلاعات پیر‌غلامان حسینی اظهار بی‌اطلاعی کرد و اظهار داشت: دقیقاً معلوم نیست که چه تعداد پیر‌غلام حسینی در سطح کشور وجود دارد ولی هر ساله 400 نفر در قالب اجلاس ملی پیر‌غلامان در کشور شناسایی و معرفی می‌شوند که از این طریق به زودی قادر خواهیم بود بانک اطلاعاتی پیر‌غلامان حسینی کشور را راه‌اندازی کنیم.

وی از راه‌اندازی سایت ویژه آواها و نواها و نغمات آیینی و گرد‌آوری 8 هزار قطعه نغمات آیینی در این سایت خبر داد و خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند از این قطعات آیینی و مذهبی استفاده کنند که مقرر شده است افراد پیر‌غلام و مداحان اهل بیت با مراجعه به این سایت با بارکد‌گذاری و وارد کردن اطلاعات خود پسورد اختصاصی بگیرند و از امکانات این سایت استفاده کنند.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل یادآور شد: همه ساله شاهد افزایش جمعیت پیر‌غلامان در سطح کشور هستیم که به مرور زمان با کهولت سن پیر‌غلامان حسینی افراد جوان نیز وارد این عرصه می‌شوند.

طاهری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص حضور افراد شاخص و برجسته در اجلاس دهم به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: نمی‌‌توانیم به دلایل مختلف اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم و منتظر روزهای پایانی حضور مداحان و پیر‌غلامان سایر کشورها هستیم تا اطلاعات آنها نیز جامع و کامل جمع‌آوری شود.

این مسئول بدون اینکه از سخنرانان و مسئولان کشوری نیز نامی ببرد، عنوان کرد: خبرنگاران در روز برگزاری اجلاس از این اطلاعات آگاهی پیدا می‌کنند و ضرورتی ندارد از تعداد کشورها، میهمانان و مسئولان دعوت شده مطلع باشند.

مدیرکل نغمات آیینی و رادیو نوا همچنین از پاسخ به سئوالی در زمینه هزینه کرد این اجلاس، بیان داشت:‌ مسئولان این استان باید در این زمینه پاسخگو باشند که به نظر می‌رسد در این باب هر هزینه کردی یک سرمایه‌گذاری واقعی به شمار می‌رود.

طاهری در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ ما در سایه فرهنگ عاشورا در جنگ هشت ساله بر دشمنان غلبه کردیم و بیش از 23 سال است که بعد از جنگ نیز در عرصه سازندگی و دفاع از این انقلاب پوزه دشمن را به خاک مالیده‌ایم که امروز نیز با اتکا به فرهنگ عاشورا می‌توانیم نقشه راه و حقیقت حرکت خودمان را نمایان کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول