اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب اعضای شورای شهر اردبیل

شهرداری با یک میلیارد ریال در برگزاری اجلاس پیرغلامان مشارکت می‌کند

خبرگزاری فارس: با تصویب اکثریت اعضای شورای شهر اردبیل مقرر شد شورای شهر و شهرداری اردبیل با تامین یک میلیارد ریال اعتبار در دهمین اجلاس پیرغلامان حسینی مشارکتی فعال داشته باشند.

شهرداری با یک میلیارد ریال در برگزاری اجلاس پیرغلامان مشارکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در دویست و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر اردبیل پیش از ظهر امروز اعضای شورای شهر اردبیل به شهرداری مجوز دادند تا یک میلیارد ریال کمک و مساعدت به برگزاری این اجلاس را تامین کند و در قبال آن از فصل عمران شهری از طریق استانداری جبران اعتبار مورد نظر صورت بگیرد.

بر همین اساس، قرار است استانداری 100 میلیون تومان از عمران شهری به شهرداری اختصاص دهد تا هزینه‌کرد شهرداری و شورای شهر برای اجلاس پیرغلامان حسینی به نحوی جبران شود.

در این جلسه همچنین 2 میلیون تومان برای مرمت و بازسازی مسجد اوچدکان اردبیل اختصاص یافت تا نسبت به رفع مشکلات این مسجد تاریخی اردبیل با همراهی هیئت امنا اقدام لازم صورت بگیرد که در این اعتبار در سال‌های گذشته با تفویض اختیار به شهردار اردبیل تا سقف 30 مسجد 500 هزار تومان برای کمک به مساجد اختصاص می‌یافت.

در این جلسه همچنین با مصوبه شورای شهر اردبیل مقرر شد ساختمان پست برق روبه‌روی یادمان شهدای روحانی در میدان مصلای اردبیل برچیده شود تا شهرداری بتواند به شکل زیرزمینی برای این پست منتقله مکانی تهیه کند.

این طرح مخالفانی را نیز در شورا به همراه داشت که تعدادی از اعضای شورا به این موضوع معترض بودند که چرا باید شهرداری 70 میلیون تومان اعتبار هزینه کند تا این ساختمان جابه‌جا شود در حالی که شرکت برق به رغم داشتن مالکیت در اراضی تملکی برای احداث محل نصب ترانس از حق و حقوقی برخوردار است اما شهرداری باید با تعامل نزدیک دستگاه‌های خدمات‌رسان بدون تحمل کمترین هزینه مازاد به انجام خدمات خود بپردازد.

بعد از بحث و بررسی‌های طولانی اعضای شورای شهر با اکثریت آرا با برچیده شدن ساختمان فعلی ترانس فشرده برق و انتقال آن به مکان جدید موافقت کردند.

همچنین در این جلسه مقرر شد شرکت معدن زمین سبلان به جای بدهی خود بخشی از معادن و مصالح مورد نیاز کارخانه آسفالت شهرداری اردبیل را تامین کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ابتدای این جلسه نایب رئیس شورای شهر اردبیل به نشست صمیمی و کاری اعضای شورای شهر اردبیل و شهردار با استاندار اردبیل اشاره کرد و گفت: در این نشست تعاملی پیشنهادات و راهکارهای عملی برای رفع مشکلات و پیشبرد امور ارائه شد و استاندار اردبیل با توجه به سابقه همکاری با شورا و شهرداری و اشرافیت موضوع برای همکاری بیشتر با شورا و شهرداری اعلام آمادگی کرد.

جواد زنجانی ادامه داد: در این نشست، از برخی مشکلات، نارسایی‌ها و نحوه برنامه‌ریزی و تدوین بودجه سال آینده از پیشنهادات و نکته نظرات استاندار اردبیل بهره‌ بردیم تا بودجه سال آینده را عملیاتی‌تر و واقعی‌تر در نظر بگیریم.

وی بیان داشت: در این جلسه از اختصاص 50 میلیارد تومان به شهرداری‌های استان اردبیل و به ثمر نشستن تلاش‌های مسئولان و نمایندگان سخن به میان آمد و مقرر شد در ایام باقیمانده از فصل کاری با جذب این اعتبار بتوان برخی ضعف‌ها و نقص‌های واقعی را نیز برطرف کرد.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول