اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دهمین اجلاس پیر‌غلامان حسینی در اردبیل خبر داد

حضور 800 میهمان داخلی و خارجی در اجلاس پیرغلامان حسینی

خبرگزاری فارس: دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل گفت: 800 میهمان داخلی و خارجی از 15 تا 19 آبان ماه به اردبیل می‌آیند تا در اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حضور پیدا کنند.

حضور 800 میهمان داخلی و خارجی در اجلاس پیرغلامان حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم طاهری در آستانه برگزاری این اجلاس در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: 9 دوره قبلی این اجلاس در مناطق مختلف کشور نظیر تهران میزبان شش دوره، زنجان، بوشهر و همدان میزبانان هفتمین،‌ هشتمین و نهمین دوره اجلاس کشوری پیر‌غلامان حسینی بودند که دهمین دوره آن به صورت بین‌المللی اواسط آبان ماه در اردبیل برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به فضای معنوی و عشق و ارادت مردم اردبیل به حضرت سید‌الشهدا و شور و حال حسینی و در آستانه ماه محرم این اجلاس با عظمت و شوکت خاص برگزار می‌‌شود که نسبت به 9 دوره قبلی نیز از سر‌آمدی و برجستگی‌های خاص برخوردار است.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل یادآور شد:‌ دیشب در یک فضای عطر‌آگین عشق و ارادات به خاندان عصمت و طهارت به ویژه شهدای کربلا پرچم بارگاه حضرت عباس (ع) و نماد این اجلاس به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و استاندار تقدیم شد تا به صورت رسمی آمادگی اردبیل برای برگزاری این اجلاس اعلام شود.

طاهری گفت: در دو روز 17 و 18 آبان ماه این اجلاس در اردبیل برگزار خواهد شد که ما در انتخاب پیر‌غلامان حسینی محورهای دوازده‌گانه را مدنظر قرار دادیم.

این مسئول به شاخص‌های انتخاب پیر‌غلام و منتخبان دهمین اجلاس اشاره کرد و افزود: افرادی انتخاب شدند که حداقل 2 هزار بیت شعر را حفظ بوده و حداقل از تجربه هفت ساله در مداحی و نوکری دربار امام حسین (ع) برخوردار باشند.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل حسن شهرت، عضویت در هیئت‌های مذهبی عاشورایی، خوش صوت و خوش لحن و خوش قریحه بودن را از ویژگی‌های انتخاب ذاکران اهل بیت در این اجلاس توصیف کرد و بیان داشت: در این اجلاس از15 پیر‌غلام برگزیده کشور و 15 پیر‌غلام خارج از کشور به انتخاب هیئت داوران تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طاهری در پایان سخنان خود تصریح کرد:‌ البته در انتخاب این پیر‌غلامان ما ماه‌هاست که در قالب هفت تشکل کشوری فعالیتی مستمر داریم و تلاش می‌کنیم افراد سر‌آمد و سرشناس را در این زمینه معرفی کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول