اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی خبر داد

آسیب‌شناسی 10 دوره گذشته اجلاس پیرغلامان

خبرگزاری فارس: دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل از آسیب‌شناسی 10 دوره گذشته اجلاس پیر‌غلامان حسینی در کشور خبر داد.

آسیب‌شناسی 10 دوره گذشته اجلاس پیرغلامان

ابراهیم طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به احتمال قوی در دوره یازدهم تغییراتی را در شیوه انتخاب، نحوه برگزاری و حتی عنوان اجلاس شاهد خواهیم بود و شورای سیاستگذاری سعی دارد با آسیب‌شناسی 10 دوره گذشته نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کند.

وی در خصوص پوشش رادیویی، تلویزیونی و رسانه‌ای این اجلاس تصریح کرد: قرار است شبکه‌های مختلف به تولید برنامه و پخش آن در مناسبت‌های پیش‌رو اقدام کنند که در این زمینه رسانه ملی تلاش خواهد کرد تا سقف 30 برنامه تولید و پخش کند.

مدیرکل نغمات آیینی و رادیو نوا یادآور شد: این اجلاس فرصت مناسبی است تا 600 مداح و پیر‌غلام کشور و جهان اسلام بیش از گذشته معرفی شده و توانمندی‌هایشان از طریق رسانه به اطلاع مردم برسد.

طاهری گفت: در کنار این کار پخش زنده مراسم از طریق شبکه‌های سراسری و استانی در دستور کار است و قرار است برنامه‌های تامینی نیز تولید و پخش شود.

این مسئول تاکید کرد: قرار است با برگزاری مراسم نمادین طشت‌گذاری در آیین اختتامیه این آیین سنتی ـ مذهبی ثبت ملی می‌شود تا قدر و منزلت اردبیل در عشق و وفاداری به مکتب امام حسین (ع) و ابوالفضل‌العباس نمود پیدا کند.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل همچنین از دعوت مداحان و ابتهال‌خوانان اهل تسنن در این آیین خبر داد و افزود: ‌در اجلاس نهم از ابتهال‌خوان مصری که خود از اهل تسنن است دعوت کردیم تا قطعه معروف حب‌الحسین را اجرا کند.

تولید آثار مستند و ابطال تمبر اجلاس

طاهری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از حضور 10 مستند‌ساز برجسته کشور در این اجلاس خبر داد و بیان داشت: 110 اثر مستند تجمیع شده در این آیین رونمایی خواهد شد و در قالب یک دی‌وی‌دی در اختیار علاقه‌مندان و شبکه‌های تلویزیونی قرار می‌گیرد.

وی از ابطال تمبر یادبود دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان همزمان با آیین اختتامیه این اجلاس خبر داد و گفت: برای نخستین بار پرچم حرم مطهر حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) و امام حسین (ع) به اردبیل منتقل شده و در یک هفته مانده به اجلاس قرار است یادمانی از مرقد امام حسین (ع) نیز به اردبیل منتقل شود.

مدیرکل نغمات آیینی و رادیو نوا از تدوین سیاست تولید و پخش مداحی و توجه صدا و سیما و رسانه ملی به تولید آثار فاخر اشاره کرد و ادامه داد: قرار است کتاب 10 دوره برگزاری این اجلاس بعد از اجلاس اردبیل به چاپ رسیده و به عنوان یک مجموعه نفیس در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

طاهری از برپایی نمایشگاه عکس پیر‌غلامان حسینی با عنوان عاشورا و بیداری اسلامی خبر داد و ابراز داشت: در این اجلاس از دومین آثار تولیدی نغمات آیینی رونمایی خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: جلد دوم این نغمات آیینی شامل 2 هزار اثر تولید و تکثیر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل در خصوص تهیه و تدوین پوستر اجلاس نیز یادآور شد:‌ با همکاری دوستانمان در مرکز استان صدا و سیمای مرکز اردبیل پوستر اجلاس دهم به بهترین نحو طراحی و تدوین شده و رونمایی از آن انجام شد.

طاهری در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برای اولین بار در اجلاس اردبیل از افراد غیر پیر‌غلام شامل دو مداح شاخص و تاثیر‌گذار، یک پژوهشگر عاشورایی و یک نفر هنرمند نیز در آیین اختتامیه تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول