اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خوزستانی‌ها غوغا به پا کردند

«ای گل زهرا لبیک یا مولا حسین»

خبرگزاری فارس: عزاداران حسینی به ویژه از استان خوزستان در حالی که ندای «ای گل زهرا لبیک یا مولا حسین» سر می‌دادند وارد سالن دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در اردبیل شدند.

«ای گل زهرا لبیک یا مولا حسین»

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که لحظاتی پیش آغاز شده عزاداران حسینی در حالی که بر سر و سینه می‌زدند و در عشق به مولای خود ابراز وفاداری می‌کردند وارد سالن دهمین اجلاس پیرغلامان حسینی شدند و ندای «مظلوم یا حسین» در این مجموعه فرهنگی و هنری پیچید.

در این آیین دستجات و هیئت‌های عزاداری اردبیل با طبل و شیپور و آهنگ‌های محزون به استقبال عزاداران حسینی و پیرغلامان دربار سید الشهدا آمده بودند و در حالی که با مولا و مقتدایشان حضرت سید‌االشهدا عشق‌بازی می‌کردند بسیاری از پیرغلامان حاضر در این اجلاس با چشمانی اشکبار وارد سالن شده و از این اوضاع و احوال و استقبال بی‌نظیر ابراز تعجب می‌کردند.

الله‌قلی تبار ذاکر و پیرغلام مازندرانی در حالی که به شدت از فضای ایجاد شده معنوی متاثر به نظر می‌رسید و به شدت اشک می‌ریخت به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اردبیل را باید پایتخت عشق به خاندان عصمت و طهارت و امام حسین بدانیم.

وی با قدردانی از همت دست‌اندرکاران دهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی گفت: میزبانی اردبیل افتخاری است که برای همیشه می‌تواند در تاریخ این استان چون نوری تابناک در عشق و ارادت به ساحت امام حسین بدرخشد.

رحیم راستی مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت از تبریز نیز در حالی که از حال و هوای معنوی ایجاد شده لذت می‌برد، به خبرنگار فارس بیان داشت: ما از روز گذشته در این استان جز حال و هوای عشق به امام حسین چیزی را استشمام نکردیم.

این مداح و پیرغلام حسینی افزود: در بدو ورود به این استان با عشق و ارادت به ساحت سیدالشهدا مانوس شدیم و امروز در اوج برنامه و برگزاری اجلاس نیز عشق و ارادت به ساحت سیدالشهدا را نظاره‌گر هستیم.

احمد ناظری از پیرغلامان کرمان نیز در این رابطه گفت: بیش از صدها سال است اردبیل به نام حضرت ابوالفضل (ع) می‌شناسیم و امروز این مردم غیرتمند نشان دادند که این نام و نشان برای آنها به گزافه گذاشته نشده است.

این مداح حسینی با بیان اینکه از لحظه ورود به سالن اجلاس ترنم عشق حسینی را می‌توان به خوبی احساس کرد، افزود: قرار است بعد از ظهر نیز در کارگاه‌های آموزشی با هدف آشنایی با سیره ولایت در عزاداری شرکت کنیم که این خود بهترین فرصت در پیوند مداحان با موضوع و محوریت ولایت در قیام امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مداحان و ذاکران و پیرغلامان خوزستانی که با لبیک به ندای مولایشان در آیین افتتاحیه شرکت کرده بودند با ناله و سوگ وارد سالن اجلاس شدند که این حرکت آنها تعجب همه را بر انگیخته بود.

خوزستانی‌ها فریاد می‌زدند: «شرار عشقت ای حسین زبانه می‌کشد در این گنبد سبز زمانه» که این برنامه با اشک و سوز خاصی همراه بود.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول