اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال 91 تاکنون صورت گرفت

ثبت 15 عنوان موقوفه جدید در بویین زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 عنوان موقوفه جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است.

ثبت 15 عنوان موقوفه جدید در بویین زهرا

حجت‌السلام مرتضی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به ثبت بیش از 15 وقف جدید از ابتدای سال جاری در شهرستان بویین زهرا اظهار کرد: بیشترین تعداد این موقوفات به ثبت رسیده در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

وی افزود: دو باب خانه به ارزش اعتباری هر کدام 1 میلیارد ریال، تعدادی حسینیه و تکیه مذهبی از جمله موقوفه‌های به ثبت رسیده هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه وقف تنها به اموال محدود نشده و می‌تواند شامل وقف مراسم‌های مذهبی، عزاداری سید‌الشهدا و نیز تأمین هزینه و محل درمان برای بیماران نیز شود، تصریح کرد: سنت حسنه وقف به هر میزان در جامعه ترویج یابد، موجب رضایت الهی شده و سعادت را برای مسلمانان به ارمغان می‌آورد.

کریمی ادامه داد: این شهرستان با توجه به پیشینه مذهبی و تاریخی خود هر ساله موقوفات بسیار زیادی به واسطه اعلام افراد خیر و نیکوکار در آن به مرحله ثبت می‌رسد که این مهم نشانه اوج سابقه مذهبی و پایبندی مردم به احکام الهی است.

وی با اشاره به اینکه رشد فرهنگ وقف در تمام زمینه‌ها باید همچنان ادامه داشته باشد، بیان کرد: فرهنگ‌سازی و دعوت همگانی به این فریضه الهی از جمله وظایف اصلی و خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه است.

کریمی بیان کرد: تلاش‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی هر ساله از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح امامزاده‌ها و مراکز فرهنگی و دینی کشور برپا می‌شود که مسابقات بزرگ قرآن کریم در رشته‌های چند گانه از مهم‌ترین و شاخص‌ترین این فعالیت‌ها و برنامه‌ها است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول