اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

وقف 4 میلیارد ریالی برای مسجد الزهرا(س)

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از اختصاص موقوفه چهار میلیارد ریالی برای رفع احتیاجات مسجد الزهرا در قم خبر داد.

وقف 4 میلیارد ریالی برای مسجد الزهرا(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری با بیان اینکه افراد می‌توانند با نیات مختلف موقوفات خود را به ثبت برسانند اظهار کرد: بر اساس قوانین الهی و شرعی منافع هر موقوفه باید در راستای نیت واقف صرف شود.

وی افزود: در اسلام نیت واقف بسیار اهمیت دارد چرا که درآمد موقوفه‌ای که برای ازدواج جوانان به ثبت رسیده باشد را نمی‌توان در عزای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام صرف کرد و منافع حاصل از هر موقوفه باید در راستای نیات واقفین آن صرف شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به موقوفه محمد علی و علی مسیح که با نیت پرداخت هزینه‌های مسجد الزهرا سلام الله علیها به ثبت رسیده است، خاطر نشان کرد: این موقوفه که دو باب ملک تجاری است، ارزشی بالغ بر چهار میلیارد ریال دارد که از سوی واقفین آن با هدف تأمین هزینه‌های مسجد الزهرا وقف شده است.

وی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم خود را امانت‌دار واقفین خیراندیش دانسته و توسعه و حفظ موقوفات و صرف منافع حاصل از موقوفات در راستای نیت واقفین را از جمله وظایف کلان خود می‌داند و از تمام ظرفیت‌های خود برای تحقق این اهداف استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول