اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

درک وقف در اسلام با توجه به جایگاه احسان و عدالت اقتصادی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: جایگاه وقف در اسلام با توجه عمیق به جایگاه احسان اقتصادی و عدالت اقتصادی درک می‌شود.

درک وقف در اسلام با توجه به جایگاه احسان و عدالت اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران اوقاف این استان، اظهار داشت: وقف یکی از نهادهای اسلامی در کنار دیگر نهادهایی هم‌چون قرض‌الحسنه، هبه، صدقه، عاریه، و... است که روح برادری، محبت به هم‌نوع، احسان و همکاری و تعاون در جامعه را گسترش می‌دهد.

وی با اشاره به جایگاه وقف در اسلام، گفت: جایگاه وقف در اسلام با توجه عمیق به جایگاه احسان اقتصادی و عدالت اقتصادی درک می‌شود.

طباطبایی با بیان اینکه وقف ابعاد مختلفی داشته و می‌تواند در عصر جدید به این ابعاد توسعه دهد، افزود: از دیدگاه توسعه اقتصاد می‌توان برای وقف وظایف گسترده‌تری در رشد اقتصادی مداوم، کاهش مداوم نابرابری، و حذف فقر مطلق لحاظ کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این وظایف باعث افزایش انبار ثروت مادی و انسانی برای عموم مردم شده و رفاه عمومی که هدف نهایی نظام اقتصادی اسلام است را به ارمغان می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت، وقف به عنوان یکی از پدیده‌های مهم اجتماعی و فرهنگی جهان اسلام و یکی از ابزارهای رسیدن به توسعه در جوامع اسلامی است که می‌تواند نقش سازنده‌ای را در گسترش علم، دانش و فناوری در سطح جامعه داشته باشد.

طباطبایی با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ وقف در جامعه، گفت: اجرای علمی و شفاف نیات واقفین از سوی متولیان موقوفات و ادارات اوقاف و تجلیل مستمر از نیکوکاران و تشویق آن‌ها به منظور انفاق مال و تبیین برکات وقف برای عامه مردم، از جمله راه‌هایی است که زمینه رشد و توسعه این نهاد اجتماعی را فراهم می‌کند.

وی از وقف بیش از 2 هزار متر زمین در شهرستان بروجن برای احداث حسینیه خبر داد و گفت: ارزش این وقف 10 میلیون تومان توسط علی سلیمانپور بوده است.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول