اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

رسانه‌ها در معرفی وقف نقش مؤثری دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشتر مردم با وقف آشنایی ندارند، گفت: رسانه‌ها نقش مؤثر و ‌بسزایی در معرفی وقف به مردم دارند.

رسانه‌ها در معرفی وقف نقش مؤثری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی اظهار کرد: رسانه‌ها باید با ابزار و امکانات رسانه‌ای خود مردم را با سنت حسنه وقف بیشتر آشنا کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز عده‌ای تبعات منفی وقف را بازگو می‌کنند، افزود: در زمان حکومت پهلوی و طاغوت رفتار بدی با وقف شده است تا چهره وقف را مخدوش کنند و هنوز هم این موضوع در برخی شهرها وجود دارد یا در بعضی موارد عملکردها سبب می‌شود گرایش به سمت این موضوع بیشتر شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: سیاست کلی اداره اوقاف و امور خیریه این است که با مردم مدارا کنیم و رفتار خوبی داشته باشیم و موقوفات را به خوبی و با کمک مردم مدیریت کنیم و امانت‌دار خوبی نیز برای مردم باشیم.

گرایلی با بیان اینکه بیشتر مردم با وقف آشنایی ندارند، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش موثر و بسزایی در معرفی وقف به مردم دارند و مردم نیز باید احکام، آثار و برکات وقف را بدانند چون اگر نسبت به این موضوع مطلع شوند به این سنت حسنه و خدایی ترغیب و تشویق می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 48 فقره موقوفه داشتیم، گفت: از سال گذشته اقبال مردم ولایی خراسان جنوبی به وقف اموال رشد خوبی داشته به طوری که در سال 89 در استان 22 موقوفه جدید و در سال گذشته 73 وقف جدید به وقوع پیوسته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خواستار اهتمام مردم نسبت به موضوع وقف شد و تصریح کرد: از مردم انتظار داریم نسبت به این سنت حسنه که پیامبر اکرم(ص) مردم را نسبت به این موضوع تشویق کردند و خاندان اهل بیت(ع) خود نیز واقف بودند، اهمیت بیشتری بدهند و نگذارند این سنت حسنه به فراموشی سپرده شود.

گرایلی یادآور شد: مردم اگر انتقاد و پیشنهاداتی نسبت به موقوفات و بقاع متبرکه دارند آن را تذکر بدهند و اطلاع‌رسانی کنند چون تلاشمان رفع موانع و مشکلات به کمک مردم است تا این سنت حسنه احیا شود.

انتهای پیام/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول