اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس:

گلستان رتبه 28 بیکاری را با اشتغال ناقص در کشور دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: گلستان رتبه 28 بیکاری را با اشتغال ناقص در کشور دارد.

گلستان رتبه 28 بیکاری را با اشتغال ناقص در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رحمت‎الله نوروزی ظهر امروز در جمع کارکنان کارخانه سیگارت‎سازی شهرستان قرق اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده متاسفانه شاهد واردات گندم 800 تومانی به کشور و خرید 420 تومانی همین محصول از کشاورزان داخلی هستیم مگر کشاورزان ما زحمت نمی‎کشند که باید با خرید پایین محصول خود مواجه شوند.

وی با بیان اینکه زمانی گرگان و دشت از مرغوب‎ترین پنبه کشور برخوردار بود تصریح کرد: اما نگاه غلط باعث شد که پنبه در استان گلستان نابود و منقرض شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ادغام وزارت صنایع یک کار اشتباه و غیرکارشناسی بود و اکنون به دنبال این هستیم که بسترهای آن را فراهم کنیم.

نوروزی با بیان اینکه استان گلستان، کشاورزی و صنعت ندارد متذکر شد: در دولت هشتم قفل صنعتی شدن گلستان شکسته شد و امروز با 10 الی 20 درصد ظرفیت کار می‎کند.

وی با اشاره به اینکه اکثر مراجعات مردم به نمایندگان مجلس اشتغال است افزود: با توجه به اینکه علی‎آبادکتول 30 درصد توتون را در استان تولید می‎کند و 60 درصد تولید کشور نیز از گلستان تامین می‎شود لذا انتظار داریم این موضوع از سوی مقامات پیگیری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بررسی ناحیه صنعتی فاضل‎آباد که به مدت شش سال راکد است را از دیگر ضروریات استان نام برد.

نوروزی محرومیت و بیکاری را از مشکلات عدیده استان برشمرد و اظهار داشت: فرزندان پرسنل دخانیات که در این شغل دچار بیماری شدند باید به آنها امتیاز داده شده و در اولویت جذب در کارخانه سیگارت‎سازی قرار بگیرند.

وی با ابراز نگرانی از اینکه گلستان با رشد طلاق مواجه است خاطر نشان کرد: افزایش ناهنجاری‎های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری است که باید این موضوع با جدیت مورد پیگیری مسئولان قرار بگیرد.  

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول