اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد

اشتغال به تحصیل 2 هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اشتغال به تحصیل 2 هزار و 137 دانشجو در این دانشگاه در سال‌تحصیلی جاری خبر داد.

اشتغال به تحصیل 2 هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدجعفر رضایی پیش از ظهر امروز در دومین سمینار سراسری توسعه آموزش علوم پزشکی که در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر این تعداد دانشجویان در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پذیرش دانشجو در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد نیز توانمند عمل کرده است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: هم‌اکنون 163 نفر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هستند که از این تعداد 17 نفر دانشیار، 83 نفر استادیار و 60 نفر مربی هستند.

رضایی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های بارزی که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان وجود دارد وجود مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی با اهداف پزشکی جامعه‌نگر و ارزشیابی اساتید است.

وی از دانشجویان به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور نام برد و بیان کرد: خدمت در عرصه سلامت و تلاش برای ارتقای سطح سلامت جامعه از وظایف مهمی است که باید دانشجویان این مولفه‌ها را در خود تقویت کنند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه آموزش در دانشگاه‌ها جایگاه مناسبی ندارد، اظهار کرد: در دهه 1050 تا 1080 دانشگاه‌ها از نظر علمی و آموزشی جایگاه خوبی نداشتند چراکه اساتید از وظیفه اصلی‌شان که آموزش است، غافل بودند.

رضایی با تاکید بر اهمیت آموزش در سطح دانشگاه‌ها، اضافه کرد: آموزش در دو دهه اخیر به دانشگاه‌های کشورمان تزریق شد اما تاکنون در این راستا نیز کاری صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه آموزش جنبه‌های مختلفی دارد و باید استانداردهای لازم برای آن تعریف شود، تصریح کرد: در بحث آموزش در دانشگاه‌ها استانداردهای لازم لحاظ نشده است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر تزریق روح آموزش به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: باید آموزش را به عنوان یک حرفه نگاه و در دانشگاه‌ها پیاده کرد.

رضایی با اشاره به اهمیت و نقش آموزش در علوم پزشکی تصریح کرد: معلمان طب و پیراپزشکی باید مسئولیت آموزش خود را در دانشگاه‌ها به خوبی انجام و آن را به دانشجویان تزریق کنند.

وی حرکت چرخ دانشگاه را مستلزم تلاش و فعالیت حوزه آموزش دانست و یادآور شد:  تربیت نیروی انسانی توانمند برای توسعه و پیشرفت کشور با دادن آموزش‌های مداوم و مستمر محقق خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری دومین سمینار سراسری توسعه آموزش علوم پزشکی گامی در راستای آموزش همه‌جانبه دانشگاه در رسیدن به اهدافش باشد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول