اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یکسال گذشته صورت گرفت

اشتغال بیش از 9 هزار نفر در تعاونی‌های فعال بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در یکسال گذشته 9 هزار و 13 نفر در تعاونی‌های تشکیل شده در این استان مشغول به کار شدند.

اشتغال بیش از 9 هزار نفر در تعاونی‌های فعال بوشهر

حسین حیدری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار 3 هزار و 875 نفر در 375 تعاونی استان عضو هستند.

وی افزود: بیشترین تعاونی‌های تشکیل شده در شهرستان‌های دشتی، گناوه و بوشهر بوده، اما بیشترین اشتغال ایجاد شده مربوط به تعاونی‌های فعال در شهرستان کنگان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: از ابتدای فعالیت تعاونی‌ها تا پایان شهریور ماه امسال 3 هزار و 741 تعاونی با عضویت 780 هزار و 893 نفر و اشتغال 42 هزار و 701 نفر تشکیل شده است.

حیدری در ارتباط با رشته‌های تعاونی‌های تشکیل شده در استان بوشهر بیان کرد: بیشترین تعاونی‌ها در رشته‌های خدمات، کشاورزی و صنعت است و شرکت‌های چند منظوره، حمل و نقل، فرش دستباف، مسکن و مواد معدنی نیز از دیگر تعاونی‌های تشکیل شده در این استان است.

وی در ارتباط با اشتغال اتباع خارجی در استان بوشهر گفت: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون 10 جلسه هیئت فنی اشتغال اتباع خارجی تشکیل شده و در آن با صدور 63 روادید، 35 پروانه کار، تمدید 18 پروانه کار و ابطال 10 پروانه کار موافقت شده است.

این مسئول افزود: در بخش مشاغل خانگی در سال گذشته برای استان بوشهر 221 میلیارد ریال اعتبار و در بخش خود اشتغالی نیز 229 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون در راستای حمایت از مشاغل خانگی، خوداشتغالی و کسب و کار خرد از محل اعتبار سال گذشته 33 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به 4 هزار و 470 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی و مبلغ 179 میلیارد ریال معادل 78 درصد اعتبار تخصیصی به 2 هزار و 580 نفر از متقاضیان خوداشتغالی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول