اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

توجه به رشته‌های مهارتی موجب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای موجب ایجاد اشتغال پایدار و ماندگار در جامعه می‌شود.

توجه به رشته‌های مهارتی موجب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در مراسم تجلیل از مدال‌آوران فنی و حرفه‌ای استان زنجان اظهار کرد: برای حرکت در هر مسیری محور حرکت جامعه بیانات مقام معظم رهبری است که در زمینه مهارت‌آموزی نیز باید به این مهم توجه شود.

وی با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری جامعه علاوه بر علم به پنجه‌های کارآمد نیازمند است، خاطرنشان کرد: ضروری است برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در زمینه آموزش‌های مهارتی، کشور با چالش‌هایی مواجه است، افزود: بسیاری از رشته‌های دانشگاهی به دلیل نداشتن پشتوانه مهارتی از کارآیی لازم برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال برای فرد موجب ایجاد اشتغال برای سایر افراد می‌شود، یادآور شد: کارآفرینی از ویژگی‌های رشته‌های فنی و حرفه‌ای است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه رشته‌های فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: در دولت‌های نهم و دهم به موضوع مهارت‌های فنی و حرفه‌ای توجه بیشتری شده است.

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای اقدامات مطلوبی را در زمینه توسعه رشته‌های مهارتی انجام داده است، افزود: توجه برنامه پنجم توسعه به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نشان از اهمیت این موضوع دارد.

*یک سوم اقتصاد جامعه به بهره‌وری اختصاص می‌یابد

استاندار زنجان با اشاره به اینکه یک سوم اقتصاد کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به بهره‌وری اختصاص یافته است، افزود: رشد اقتصادی جامعه در کنار افزایش بهره‌وری موجب توسعه جامعه می‌شود.

وی از رشد هشت درصدی اقتصاد کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: رشد اقتصادی جامعه موجب افزایش بهره‌وری در جامعه می‌شود.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه استان زنجان در اکثر رشته‌های فنی و حرفه‌ای پیشگام است، افزود: کسب عنوان نخست در سه دوره متوالی مسابقات ملی مهارت نشان از همت و تلاش مسئولان فنی و حرفه‌ای استان دارد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در حوزه آموزش‌های مهارتی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در استان فراهم شده است.

استاندار زنجان با اشاره به راه‌اندازی کمیته مهارت‌آموزی در استان تصریح کرد: در قالب این کمیته برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در استان در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام شده است.

وی با بیان اینکه هدفگذاری‌های لازم در قانون در زمینه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای انجام شده است، افزود: توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای موجب ایجاد اشتغال پایدار و ماندگار در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول