اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور:

آموزش‎های مهارتی کلید اصلی اشتغال و رفع بیکاری در کشور است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور گفت: معتقدیم که آموزش‎های مهارتی کلید اصلی اشتغال و رفع بیکاری در کشور است.

آموزش‎های مهارتی کلید اصلی اشتغال و رفع بیکاری در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان کوروش پرند عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: از دو سال پیش ماموریتی به سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور داده شده که آموزش‎های مهارتی را به نحوی طراحی و تنظیم کند تا در اشتغال موفق شویم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‎های اصلی دولت و کشور بحث اشتغال و رفع بیکاری است تصریح کرد: این دغدغه فقط مختص کشور ما نیست بلکه یک دغدغه جهانی است و کسانی که به صورت حرفه‎ای در نظام‎های مختلف کندوکاو دارند به این مسئله پی برده‎اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در بحث بحران جهانی و رفع بیکاری دنیا با چالش‎های عظیمی مواجه است و ما نیز به تبع آن با همین چالش‎ها مواجهیم و علاوه بر آن نیز چالش‎های داخلی و خارجی وجود دارد که باید همگی سعی کنیم تا نسبت به آنها فائق آییم.

پرند به عدم توجه همگرایی دستگاه‎های مختلفی که در کشور وجود دارد اشاره و خاطر نشان کرد: در راستای آموزش‎های مهارتی به دنبال نقشه راه و یک نظام جامعی برای نظام مهارتی کشور هستیم که خوشبختانه این کار با موفقیت صورت گرفت.

وی از رشد 3.5 درصدی جمعیت کشور خبر داد و افزود: رشد جمعیت کشور در سال‎های 1359 تا سال 1364 با رشد 3.5 درصدی جمعیت مواجه بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور با بیان اینکه در نظام آموزش عالی 4 میلیون و 400 دانشجو وجود دارد ابراز داشت: 66 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی و کمتر از 26 درصد در مقطع کاردانی تحصیل می‎کنند.

پرند ادامه داد: به ازای هر سه کارشناس در کشور یک تکنیسین داریم ولی باید این میزان به ازای هر پنج تکنیسین یک کارشناس باشد.

وی یادآور شد: در سال جاری در آزمون کارشناسی ارشد بیش از یک میلیون داوطلب وزارت علوم و در وزارت بهداشت 200 هزار جمعیت شرکت کردند و در آزمون دکترا نیز چیزی حدود 175 هزار نفر داوطلب داشتیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول