اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اتمام 5 پروژه بزرگ صنعتی

زمینه اشتغال 2 هزار نفر در اهر فراهم می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر گفت: با اتمام 5 پروژه بزرگ صنعتی زمینه برای اشتغال بیش از 2 هزار نفر در این شهرستان فراهم می‌شود.

زمینه اشتغال 2 هزار نفر در اهر فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان اهر که سال گذشته با حضور بیش از 300 سرمایه‌گذار بخش خصوصی، تعاونی و نیمه دولتی در شهرستان اهر برگزار شد؛ تفاهم‌نامه ده‌ها طرح بزرگ در بخش‌های مختلف کشاورزی، خدماتی، صنعتی، معدنی، گردشگری، بهداشت و درمان با سرمایه‌گذاران امضا شد که در این زمینه عملیات اجرایی چند طرح بزرگ اشتغالزا در این شهرستان آغاز شده است.

وی گفت: در تحقق این امر با پیگیری‌های به عمل آمده هم‌اکنون ساخت بزرگ‌ترین کارخانه قند رافینری و طعم‌دار، بسته‌بندی و سورتینگ میوه، تولید آهن و میلگرد، کنسانتره مس و آهک هیدراته با پیشرفت قابل توجهی هم‌اکنون در شهرک صنعتی اهر در حال اجراست که با اتمام این پروژه‌ها زمینه برای اشتغال قریب به دو هزار نفر در شهرستان اهر فراهم می‌شود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را از برنامه‌های اولویت‌دار ستاد جذب سرمایه‌گذاری این شهرستان برشمرد و افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری، تحقق شعار سال و پیگیری سیاست‌های اشتغال‌زایی دولت با راه‌اندازی دفتر کارآفرینی و ستاد جذب سرمایه‌گذاران در محل فرمانداری اهر از طرح‌های توجیه‌دار که متناسب با نیازها و ظرفیت‌های منطقه باشد با اعطای تسهیلات و برنامه‌های تشویقی حمایت می‌کنیم.

وی گفت: اکنون در شهرک 247 هکتاری شهرستان اهر تمامی زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، تلفن و گاز، آماده‌سازی مناسب معابر عمومی، آسفالت و ساخت پل و روگذر آماده شده و آماده واگذاری زمین برای ارائه تسهیلات لازم سرمایه‌گذاران است.

فرماندار اهر ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز با توسعه آبیاری تحت فشار و بارانی در پایاب سد ستارخان اهر و زیر کشت بردن بیش از 4 هزار هکتار از اراضی و باغات منطقه به آبیاری تحت فشار زمینه برای سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی، کشاورزی و فرآورده‌های لبنی فراهم شده است که امیدواریم سرمایه‌گذاران در این زمینه نیز ورود کرده و از تسهیلات کم‌بهره دولت در بخش کشاورزی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول