اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

نظام شرایط احراز اشتغال در حال طراحی است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور گفت: نظام شرایط احراز اشتغال در حال طراحی است و به زودی به اتمام خواهد رسید.

نظام شرایط احراز اشتغال در حال طراحی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان کوروش پرند در حاشیه جلسه اعضای شورای مدیریت بحران استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: کمیته‎های کارشناسی بر اساس مطالعات در اقصی نقاط دنیا طراحی‎هایی انجام داده‎اند که به زودی برای هیئت دولت ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: بر اساس نظام جامع مهارت فناوری و سیاست‎های کلی اشتغال که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند و برنامه پنجم توسعه، یک سند راهبردی در هشت محور ارائه شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور با بیان اینکه بیش از 250 برنامه برای سال جاری طی پنج سال در این سازمان تعریف شده خاطر نشان کرد: این برنامه‎ها برای سال‎های آتی سازمان برنامه‎ریزی شده است.

پرند در قالب پیشنهادی ابراز داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی در بخش خصوصی و دولتی آموزش می‎دهد که 700 ظرفیت دولتی ثابت و بیش از 15 هزار آموزشگاه آزاد در کشور وجود دارد.

وی با اعلام آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور در بخش کشاورزی و شیلات در حوزه آموزش‎های مهارتی متذکر شد: با توجه به اینکه بیش از 51 درصد تعاونی‎های گلستان در کشاورزی مشغول فعالیت هستند، حاضر هستیم در این زمینه سرمایه‎گذاری کنیم تا استان گلستان به عنوان قطب آموزش‎های کشاورزی و شیلات قرار گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در بخش آموزش، شنبه گذشته رونمایی از کتاب یونسکو انجام شد که در سال 2011 شعار یونسکو «آموزش برای همه است» و با شش شعار اصلی مدنظر قرار داده شد.

پرند از رونمایی کتابی در یونسکو در سال 2012 با عنوان «جوانان و مهارت‎ها» خبر داد و افزود: این امر نشان می‎دهد که آموزش‎های مهارتی چه جایگاهی را به خود اختصاص داده‎اند.

وی به سخنان نماینده یونسکو اشاره کرد و یادآور شد: به ازای هر یک دلار هزینه برای آموزش‎های مهارتی، 15 دلار ارزش افزوده به وجود می‌آید.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب پیشنهادی تاکید کرد: آمادگی در راستای مقابله با بلایای طبیعی و انسانی در حوزه قبل، حین و بعد از بلایای طبیعی آموزش‎های لازم در سطوح مختلف انجام شود.

پرند همچنین به آموزش‎های عمومی در سطوح مختلف عادی و سطوح تخصصی برای مدیران رده بالا و میانی تاکید کرد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول