اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

پراکندگی جمعیت کرمان هزینه‌های خدمات را بالا می‌برد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: استان کرمان دارای پراکندگی جمعیتی بوده و در نتیجه مشکلات خدمات‌رسانی و هزینه‌های آن نیز بیشتر است.

پراکندگی جمعیت کرمان هزینه‌های خدمات را بالا می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمدجواد کامیاب ظهر امروز در گردهمایی شهرداران استان کرمان اظهار داشت: طبق آخرین سرشماری، استان کرمان دارای حدود 3 میلیون نفر جمعیت، 23 شهرستان، 65 شهر، 58 بخش، 152 دهستان، 5 هزار و 936 روستا، 11 هزار و 620 آبادی و یک هزار و 616 دهیاری مصوب است. 

وی وسعت استان کرمان 183 هزار کیلومتر مربع عنوان کرد و بیان داشت: متوسط بودجه سالانه در نظر گرفته شده برای شهرداری‌های کرمان 300 میلیارد تومان است که در سال 90 با رشد 15 درصدی نیز همراه بوده است.

کامیاب با اشاره به بودجه‌ شهرداری‌های کلانشهرهایی از جمله تهران، اصفهان، مشهد و شیراز گفت: کرمان با توجه به اینکه پهناورترین استان است، دارای پراکندگی جمعیتی بوده و در نتیجه خدمات‌رسانی آن نیز با مشکلات بیشتری روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه استان کرمان از ظرفیت‌های بالای صنعتی، معدنی و ... برخوردار است، عنوان کرد: اما دفاتر شرکت‌های بزرگ ما در تهران و یا شهرهای دیگر مستقر هستند و مالیات ناشی از آنها نیز نصیب دیگران می‌شود.

کامیاب خاطرنشان کرد: بخش زیادی از اعتبارات استان کرمان به شهرهای بزرگی مانند تهران واریز می‌شود و این امر دغدغه جدی شهرداری‌ها است.

وی ابراز داشت: عمده توزیع اعتبارات براساس جمعیت صورت می‌گیرد، اما استان کرمان دارای پراکندگی زیادی است و این امر سرانه خدمات را افزایش می‌دهد.

کامیاب گفت: در استان کرمان برای ایجاد هر انشعاب 3.5 متر کار نیاز است در صورتی که متوسط کشوری 1.8 متر عنوان شده و متوسط کلاس‌های آموزشی ما نیز 20 نفر است که متوسط کشور 23 نفر است.

وی افزود: طی چهار سال گذشته کمک‌های زیادی از سوی وزارت کشور به شهرداری‌های استان کرمان شده، اما با توجه به پراکندگی استان پاسخگو نیست.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول