اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بویین زهرا:

توسعه خانه‌های بهداشت منوط به افزایش جمعیت روستایی است

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان بویین زهرا گفت: توسعه خانه‌های بهداشت در این شهرستان منوط به افزایش جمعیت روستایی است.

توسعه خانه‌های بهداشت منوط به افزایش جمعیت روستایی است

اکبر نصیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به افزایش شاخصه‌های بهداشت مادران باردار در این شهرستان اظهار کرد: بیش از 97 درصد حق ویزیت مادران باردار در مراکز درمانی این شهرستان به صورت رایگان انجام می‌‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا افزود: این حق ویزیت رایگان شامل هزینه آمبولانس و نیز مراجعه به ماما‌ها در طول روز است.

وی با بیان اینکه شاخص ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال در استان قزوین نسبت به سرانه کشوری در رتبه بالایی قرار دارد که این امر نشانگر تلاش جدی مسئولان شبکه‌های بهداشت و درمان در ریشه‌کنی این بیماری است، تصریح کرد: در حال حاضر خانه‌های بهداشت روستایی این شهرستان در تمام بخش‌های چهارگانه فعال بوده و بهورزان زیرپوشش شبکه بهداشت و درمان در این مراکز استقرار یافته‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری سلامت در این شهرستان در راستای توسعه امر بهداشت و سلامت به طور ماهانه با حضور اکثریت اعضا تشکیل شده و مصوبات بسیار خوبی نیز در این جلسات از سوی مسئولان اتخاذ می‌شود، تصریح کرد: تاکنون بسیاری از مصوبات نیز با تأمین اعتبار به طور کامل به اجرا درآمده است و مصوبات باقی‌مانده نیز با برنامه‌ریزی‌های دقیق مسئولان این شبکه در مرحله بررسی و اجرا قرار گرفته است.

نصیری پیرامون وظایف بهورزان در خانه‌های بهداشت روستایی اضافه کرد: انجام واکسیناسیون اطفال و نوزادان یکی از وظایف بسیار مهمی است که بهورزان این شبکه نسبت به انجام آن در روستاها اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بازرسی از صنوف و مراکز تولیدی و صنایع نیز مأموران و بازرسان این اداره به طور مستمر بازدید‌های خود را از مراکز مختلف انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: در حوزه بازرسی‌ها اگر واحد مورد نظر غیر بهداشتی گزارش شود، مأموران این شبکه اقدامات قانونی خود را انجام می‌دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا ادامه داد: در 6 ماه نخست سال جاری خانه بهداشت روستای مجیدآباد با تأمین اعتبار احداث شد و در خدمت روستاییان قرار گرفت.

نصیر با بیان اینکه گسترش خانه‌های بهداشت منوط به افزایش تعداد جمعیت روستایی است، تصریح کرد: حمایت‌های مسئولان از حوزه بهداشت می‌تواند در توسعه سلامت بسیار مفید و ارزشمند باشد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول