اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:

30 درصد جمعیت اردبیل در ورزش همگانی جذب شده‌اند/ اردبیل رکورددار مدال در المپیک

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت:‌ با جذب 30 درصد مردم استان در ورزش‌های همگانی ما زودتر از موعد مقرر به تحقق برنامه پنجم توسعه دست یافته‌ایم.

30 درصد جمعیت اردبیل در ورزش همگانی جذب شده‌اند/ اردبیل رکورددار مدال در المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج عصر امروز در جلسه شورای ورزش استان که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها و فعالان دلسوز در این استان دست به دست هم دادند تا ورزش قهرمانی نهادینه شده و خانواده‌ها در این زمینه با شور و نشاط وارد گود شوند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد:‌ بحمدالله با تلاش‌های انجام شده ورزش همگانی در سال‌های اخیر توسعه یافته و ما حتی جلوتر از برنامه پنجم توسعه که مکلف هستیم 30 درصد جمعیت کشورمان را در قالب ورزش‌های همگانی و مجموعه‌های سازمان نیافته فعال کنیم در استان اردبیل به این آمار دست یافته‌ایم.

پازاج به برگزاری مناسب، مستمر و هفتگی برنامه‌های پیاده‌روی همگانی و با خانواده اشاره کرد و افزود: هم اکنون 30 درصد جمعیت کل استان در ورزش همگانی فعالیت دارند.

این مسئول خاطر نشان کرد: ما در طول هفته در کنار دریاچه شورابیل خیل عظیمی از علاقمندان و ورزشکاران را می‌بینیم که گرایشی حقیقی به ورزش و فعالیت‌های مثبت در این زمینه دارند.

اردبیل چهارمین استان موفق کشور در المپیک و پارالمپیک

پازاج در بخش دیگری از سخنان خود به پیشینه موفق و پرافتخار ورزش قهرمانی استان اردبیل و معرفی قهرمانان به نام در سطح ملی اشاره کرد و ادامه داد: نام اردبیل از دیرباز در رشته‌هایی همچون کشتی، وزنه‌برداری، فوتبال و والیبال در سر زبان‌ها است و در سال‌های اخیر نیز افتخارآفرینی دایی و رضازاده بر ابهت نام و اعتبار اردبیل افزوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: آمارهای ما نشان می‌دهد که اردبیل سهم بسزایی در ورزش قهرمانی و کسب مدال‌های جهانی و المپیک داشته به طوریکه خلأ المپیک 2008 چین را که رضازاده از عرصه ورزشی کنار رفت این بار در المپیک لندن جبران کردیم و صاحب مدال نقره در المپیک شدیم.

وی بیان کرد: اگر محمدپور می‌توانست در وزنه‌برداری مقام کسب کند ما مدال‌هایمان در المپیک دو رقمی می‌شد و می‌توانستیم رکورد بزنیم.

پازاج به کسب 11 مدال در المپیک لندن اشاره کرد و یادآور شد: کشور ما با یک جهش واقعی در جایگاه هفدهم جهان ایستاد و استان اردبیل نیز بعد از مازندران، تهران و فارس چهارمین استان پرافتخار المپیک لقب گرفت.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول