اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نهاوند در مجلس:

93 درصد جمعیت روستاهای زرین‌دشت آب شرب سالم دارند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: 93 درصد جمعیت روستاهای بخش زرین‌دشت به مرکزیت شهر برزول نهاوند از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم برخوردارند.

93 درصد جمعیت روستاهای زرین‌دشت آب شرب سالم دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مهدی سنایی صبح امروز در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهر برزول و بخش زرین‌دشت اظهار داشت: یکی از اقدامات اساسی نظام اسلامی کاهش اختلاف سطح زندگی در روستاها با شهرهاست، بر این اساس مجلس توانسته با تصویب قوانین متناسب با پیشرفت و عدالت در افزایش امید، نشاط و ماندگاری روستائیان در سطح روستاها به گونه‌ای عمل کند که طی چند سال گذشته مهاجرت به شهرها کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اجرای بیش از 16 پروژه عمرانی در بخش زرین‌دشت به مرکزیت شهر برزول افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های کشاورزی، خدمات، گازرسانی، مسکن و بهسازی و... است که با اختصاص 35 درصد از اعتبارات آنها پیشرفت مناسبی دارند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به یکی از مشکلات کشاورزان در حوزه شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: از آن جایی که بیش از 60 درصد شغل مردم در شهرستان نهاوند کشاورزی و دامداری است، باید تناسب مناسبی بین هزینه‌ها و درآمدها وجود داشته باشد.

وی گفت: کشاورزان برای تأمین کود شیمیایی با مشکلاتی روبه‌رو بودند که با تذکرات به موقع به وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان مربوطه مشکل تأمین کود شیمیایی کشاورزان نهاوندی تا حدودی رفع شد.

سنایی به تلاش برای بتونی کردن انهار سنتی و تأمین اعتبارات مورد نیاز آن اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی و آوردن مسئولان بخش‌های مختلف به شهرستان در سال گذشته، اعتبارات مناسبی برای بتونی کردن انهار سنتی در حوزه کشاورزی اختصاص یافت که موجب شده تاکنون بیش از 150 کیلومتر انهار سنتی در این شهرستان بتونی و ساماندهی شود.

وی تأمین آب شرب بهداشتی و سالم را از حقوق مسلم مردم خواند و افزود: در نهاوند برای تأمین آب شرب بهداشتی، حفر چاه‌های مکانیکی و انجام به موقع کلرزنی مسئولان آبفار توانسته‌اند نسبت به انجام این وظیفه اقدام کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول