اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان اصفهان:

98.5 درصد جمعیت کاشان باسوادند

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، میزان باسوادی شهرستان کاشان را 98.5 درصد اعلام کرد.

98.5 درصد جمعیت کاشان باسوادند

محمد براتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: پیش از دولت نهم و دهم میزان باسوادی در استان اصفهان 94.5 درصد بود که این میزان باسوادی در حال حاضر به 96.2 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش میزان باسوادان در دهک‌های پایین آسان‌تر از دهک‌های بالایی جامعه است افزود: در دهک‌های بالا به دلیل کاهش بی‌سودان برای رسیدن به نقطه مطلوب یعنی 100 درصد باسوادی راه سخت و دشواری در پیش است اما در دهک‌های پایین به دلیل کثرت بی‌سودان، دسترسی به آنان آسان‌تر است.

این مسئول از فعالیت 7 هزار مدرسه در سراسر استان اصفهان در قالب طرح نهضت سوادآموزی خبر داد و گفت: با بسیج این تعداد مدرسه در سطح استان در طرح نهضت سوادآموزی، هر یک از این مدارس در استان موظف به دایر کردن یک کلاس نهضت سوادآموزی هستند.

براتی با اشاره به تدوین برنامه دو ساله ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان اصفهان ابراز داشت: شرط تحقق برنامه دو ساله ریشه‌کنی بی‌سوادی استان اصفهان همکاری و تعامل همه دستگاه‌های شهرستان‌ها از جمله فرمانداری‌ها، دهداری‌ها، شهرداری‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در سراسر استان با آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود علاوه بر این تعداد مدرسه در طرح نهضت سوادآموزی، مدارس دولتی و غیردولتی نیز با ورود به این طرح، در رساندن میزان باسوادان استان به 100 درصد مساعدت کنند.

این مسئول یادآور شد: آموزش و پرورش نیز در قبال باسواد شدن هر نفر به میزان 10 میلیون ریال هدیه، به عنوان حق‌الزحمه پرداخت می‌کند.

براتی خاطرنشان کرد: برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان اصفهان تدوین شده و تمامی زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن نیز آماده شده است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به اینکه برنامه دو ساله ریشه‌کنی بی‌سوادی این استان در سال 90 تدوین شده بیان داشت: در صورت همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها در سراسر استان تا سال 92 جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان اصفهان برگزار می‌شود.  

براساس آخرین آمار توسط مرکز آمار ایران، نزدیک به 3 میلیون و 800 هزار نفر بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در کشور وجود دارد. 

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول