اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بیمه‌گری کرمان:

10 درصد جمعیت کرمان فاقد بیمه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بیمه‌گری و درآمد بیمه سلامت استان کرمان گفت: 10 درصد جمعیت استان کرمان فاقد هر نوع پوشش بیمه‌ای هستند.

10 درصد جمعیت کرمان فاقد بیمه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امید نیکوبخت پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتمادسازی برای افراد فاقد پوشش بیمه‌ای باید انجام شود زیرا این امر در افزایش پوشش بیمه‌ای این قشر موثر است.

وی اعتمادسازی در بین افراد جامعه را از وظایف اصحاب رسانه برشمرد و عنوان کرد: خبرنگاران با هنر،‌ استعداد و دانش خود می‌توانند اعتماد مردم به بخش‌ها و طرح‌های مختلف را جلب کنند.

نیکوبخت بیان کرد: بر اساس آمار نه چندان رسمی بیش از 350 هزار نفر در استان کرمان فاقد هر نوع بیمه هستند و از بیمه درمان بهره نشده‌اند.

این مسئول به روز رسانی کدهای ملی برای قیاس بین سازمان‌های بیمه‌گر در زمینه جمع‌آوری آمار دقیق افراد دارای بیمه و فاقد بیمه را ضروری دانست و بیان کرد: در این زمینه رایزنی‌هایی توسط سازمان بیمه سلامت با اداره کل ثبت احوال استان کرمان صورت گرفته است.

وی میزان افراد بیمه شده در ایران را 14 تا 15 درصد جمعیت کل کشور ذکر کرد و افزود: 10 درصد جمعیت استان کرمان فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.

نیکوبخت با اشاره به اینکه باید بستر لازم برای ارائه خدمات بیمه‌ای به تمام افراد جامعه فراهم شود، ابراز داشت: 50 دفتر ارائه خدمات بیمه سلامت شهری و روستایی در استان کرمان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر پیشخوان دولت و باجه‌های نمایندگی بیمه سلامت نیز پاسخگوی افراد فاقد بیمه در استان کرمان هستند.

نیکوبخت بیان داشت:‌ پیش‌بینی ما این است که سالانه باید به 450 هزار فرد فاقد بیمه در استان کرمان خدمات بیمه‌ای را ارائه کنیم.

وی اعتماد به سازمان سلامت و پذیرش این درستی این طرح را از عوامل اصلی در بحث بیمه‌گری دانست و گفت: باید با مکانیزه کردن فرآیندها برای اجرای طرح بیمه سلامت گام برداریم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول