اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل زندان‌های قزوین:

امر به معروف و نهی از منکر در کاهش جمعیت زندان مؤثر است

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل زندان‌های استان قزوین گفت: اگر به نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به خوبی پرداخته شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی از جمله جمعیت زندان‌ها کاهش می‌یابد.

امر به معروف و نهی از منکر در کاهش جمعیت زندان مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندانهای قزوین محمد پیرویسی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از بروز بسیاری معضلات اجتماعی نقش انکار‌ناپذیری دارد.

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر رفتاری اسلامی است که در فرهنگ دینی ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و همه مردم در قبال آن مسؤل هستند.

معاون اداره‌کل زندان‌های قزوین اضافه کرد: همه افراد جامعه برای حفظ زندگی اجتماعی سالم، سهیم و شریک هستند و هیچ‌یک از آنها نمی‌توانند در برابر آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی بی‌تفاوت باشند. 

پیرویسی به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر برای جلوگیری از اشاعه فساد اشاره کرد و گفت: برای تحقق امنیت در جامعه و جلوگیری از ارتکاب جرم و بزهکاری، امر به معروف و نهی از منکر نقش یک سیستم کنترل‌گر اجتماعی کارآمد را ایفا می‌کند.

وی به آثار امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امنیت، انسجام جامعه، ضمانت اجرای احکام و دستورات الهی، برقراری عدالت اجتماعی و در نهایت سازندگی جامعه مهم‌ترین کارکردهای این دو اصل هستند.

پیرویسی به استناد آیات قرآن کریم تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر بهترین ویژگی جامعه اسلامی است و باید گسترش و ترویج آن به طور جد پیگیری شود.

معاون اداره‌کل زندان‌های قزوین تأکید کرد: طرح امر به معروف و نهی از منکر در داخل زندان‌ها موجب پیشگیری بسیاری از تنش‌های بین زندانیان شده است.

وی شیوه‌های درست امر به معروف و نهی از منکر را در اصلاح رفتار حیاتی دانست و تأکید کرد: بهترین زمینه و انگیزه برای امر به معروف و نهی از منکر احترام و محبت است.

پیرویسی گفت: معرفی الگو به زندانیان برای جذب خوبی‌ها و ترک منکرات بسیار مؤثر خواهد بود و باید با تشویق الگوهای شایسته زمینه جذب دیگران را فراهم آورد.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول