اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی تکواندو مازندران:

ضربه ورود سیاسی‌ها به ورزش جبران‌ نمی‌شود / خانه تکواندو فراموش نشود

خبرگزاری فارس: مربی تکواندو مازندران گفت: افرادی برای مدیریت هیئت‌های ورزشی انتخاب می‌شوند که با پشتوانه‌های سیاسی ضربه‌های جبران‌ناپذیری به ورزش می‌زنند.

ضربه ورود سیاسی‌ها به ورزش جبران‌ نمی‌شود / خانه تکواندو فراموش نشود

سید اسماعیل عمادی مربی تکواندو قائمشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قائمشهر گفت: ریشه تکواندو مازندران، قائمشهر و تنکابن بوده و آن زمان که استاد رزاقی مربی این ورزش بوده، قائمشهر حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

وی ادامه داد: به دلایل مختلف که تکواندو بر وسعتش افزوده شد، اما کاستی‌های فراوانی گرفت و آرام آرام تکواندو ضربه خورد که یکی از همین علت‌های مهم بچه‌هایی که آمدند و مربی‌ شدند اصل کار را فراموش کردند یعنی اینکه ورزش‌های رزمی هم مثل نظام است. باید سلسله مراتب را حتما رعایت کرد، ولی می‌بینیم که این اصل اصلا رعایت نشده است.

مربی تکواند قائمشهر بیان داشت: قائمشهر در همه ورزش‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ما در تکواندو هم حرف برای گفتن داریم اگر این ورزش به‌طور ریشه‌ای روی آن چه به‌صورت علمی و تئوری کار شود.

عمادی درباره استعدادیابی بیان داشت: در کشور ما به‌صورت ریشه روی تمامی ورزش‌ها کار انجام نمی‌شود. شما بیاید در کشورهای دیگر نگاه کنید که آنها می‌آیند به‌صورت اصولی با آزمایش‌های گوناگونی که روی افراد خود انجام می‌دهند، یعنی ساختار استخوان‌بندی و برحسب شرایط فیزیکی فرد ورزش موردنظر را به او پیشنهاد می‌کنند. اگر این کار به‌صورت اصولی در کشور رعایت شود، مطمئنا ما در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

این مربی تکواندو بیان داشت: پیشکسوتان از سرمایه‌‌های ورزش محسوب می‌شوند و ارج نهادن به این افراد باید همیشگی و دائمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب روسای هیئت‌های شهرستان برعهده رئیس ورزش و جوانان شهرستان‌ها است. افرادی انتخاب می‌شوند که با پشتوانه‌های سیاسی خود قصد ورود در ورزش را دارند. این یک معضل بزرگ در ورزش است و ضربه‌های جبران‌ناپذیری به ورزش می‌زند.

وی همدلی و یکی ‌بودن را از ارکان اصلی موفقیت در ورزش برشمرد و اذعان داشت: با یکی شدن و از من به ما تبدیل شدن، می‌توان بر خیلی از مشکلات فائق آمد.

وی در پایان افزود: از مسئولان ورزش استان می‌خواهیم خانه تکواندو را فراموش نکنند، چرا که این ورزش را باید همچون فوتبال و والیبال به آن بها داد.

این مربی مازندرانی گفت: در فوتبال آن ارقام هنگفت رد و بدل می‌شود، اگر همان کمک‌ها به این رشته ورزشی شود، مدال‌های رنگارنگی را بر گردن ورزشکارانمان خواهید دید.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول