اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندرگز:

خدمت به مردم مهمترین شاخصه مدیریت دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندرگز گفت: خدمت به مردم مهمترین شاخصه مدیریت دینی است.

خدمت به مردم مهمترین شاخصه مدیریت دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام سیدمصطفی محمدی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: مدیریت در جامعه اسلامی را باید مدیریت دینی نامید و مدیریت مسئولان باید از زاویه دین بررسی شود.

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه مدیریت دینی در مدیریت امامان جمعه تجلی دارد خاطر نشان کرد: مدیریت باید همراه با خدمت و خادمی باشد تا شرافت و بزرگی حاصل شود چرا که معتقدیم آقای مردم، خادم مردم است و کسی می‎تواند آقایی کند که خادم مردم باشد.

محمدی داشتن اندیشه برتر را دومین شاخصه مدیریت اسلامی برشمرد و افزود: مدیریت در جامعه اسلامی باید با فکر، اندیشه عالی و بینش قوی در راستای خدمت به مردم به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: بنا به فرموده رسول گرامی اسلام (ص) اگر کسی بخواهد مدیریت یک نفر را داشته باشد باید اندیشه 40 نفر داشته باشد و اگر بخواهد مدیریت یک شهرستان و یا یک جامعه را به عهده بگیرد باید به 10 برابر اندیشه جامعه مسلح شده و برای مدیریت جامعه اسلامی از مشاوران قوی، دارای فکر و اندیشه استفاده کند.

مدیر اسلامی باید آستانه تحمل بالایی داشته باشد

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه یک مدیر باید آستانه تحمل بالایی داشته باشد متذکر شد: بار سنگین مسئولیت با شرح صدر کاهش می‎یابد و اگر این شرح صدر نباشد مدیر زیر بار این مسئولیت کمر خواهد شکست.

محمدی با اشاره به اینکه مدیریت دینی نیاز به امداد الهی دارد خاطر نشان کرد: توکل داشتن به خدا، اساس موفقیت و پیروزی در هر کاری است.

وی اهلیت مشاور مدیریت دینی را مهم خواند و ابراز داشت: مدیر جامعه اسلامی باید از مشاوره کسانی استفاده کند که اهلیت داشته باشند نه اینکه خود نیاز به مشاوره داشته باشند چنان که در فتنه 88 دیدیم کسانی رأی مردم را نپذیرفته و فتنه‎گری‎ها در جامعه به راه انداختند اینها از چارچوب نظام خارج هستند و اهلیت ندارند.

مدیر دینی باید اطاعت محض از ولایت داشته باشد

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه از دیگر شاخصه‎های مدیر دینی، شجاعت، بصیرت و دشمن‎شناسی است بر این نکته تاکید کرد و اظهار داشت: یک مدیر دینی باید اطاعت محض از ولایت در سخن، عمل و موضع‎گیری‎اش هویدا باشد و سخن مقام معظم رهبری برایش فصل‎الخطاب واقع شود.

محمدی اعتقاد و پایبندی و اطاعت محض از ولایت فقیه را از مهمترین ویژگی‎های مدیریت دینی برشمرد و گفت: یک مدیر در جامعه دینی، ضمن پایبندی به اصول و ارزش‎های اسلامی باید مروج فرهنگ ایثار و گفتمان انقلاب و در دفاع از نظام اسلامی، سازش‌ناپذیر باشد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول