اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گرگان:

کم‌کاری در خدمت به نظام و مردم، خیانت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گرگان گفت: انقلاب، نظام و مردم جامعه، امروز نزد ما امانت هستند و نباید با کم‌کاری به این امانت الهی خیانت کنیم.

کم‌کاری در خدمت به نظام و مردم، خیانت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام رسول رضایی صبح امروز در جمع اعضای شورای اداری شهرستان گرگان با بیان اینکه عناصر ذکر شده ودیعه الهی هستند که ما مسئولان امانتدار آن شده‌ایم اظهار داشت: نظام و جمهوری اسلامی ایران، بیش از 200 هزار شهید و چند 100 هزار مجروح و معلول تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که مبادا در حفظ و نگهداری آن کوتاهی شود.

وی تصریح کرد: از مسائلی که امروزه در جامعه ما کمرنگ شده و یا متأسفانه گاهی نبودش احساس می‌شود، مسئله امانت و امانت‌داری است.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به سوره مؤمنون که خداوند در آن به نشانه‌ها و علائم مؤمنین اشاره کرده‌اند خاطر نشان کرد: مؤمن کسی است که رعایت امانتی که به او واگذار شده را بکند و در حفظ عهد و پیمانی که با کسی بسته است، ثابت‌قدم باشد.

رضایی در تأکید امر امانت و امانت‌داری افزود: در خصوص همه آیات قرآن کریم شأن نزول وجود ندارد و به مناسبت‌هایی خاص، خداوند پیامبر را متوجه مسئله‌ای می‌کرد، اما آیات مربوط به امانت و امانت‌داری دارای شأن نزول هستند که این مهم نشان‌دهنده خاص بودن و مورد تأکید بودن آن مسئله است.

وی با اشاره به سخنان پیامبر اکرم(ص) در این خصوص اظهار داشت: اگر فردی در گفتار خود راستی و درستی را در پیش گرفت، به او اعتماد کن و اگر امانتی به او سپرده شد و در آن خیانت نکرد و امانت را به اهلش بازگرداند، بدان که رفاقت با او شایسته و نیکو می‌باشد.

رضایی در خطاب به مسئولان گفت: نکند به مسائل و موارد مربوط به ارباب رجوع رسیدگی کافی نشود و در اتاق‌هایتان بر روی آنها بسته باشد، بلکه باید با کنترل و تدابیری خاص، به مسائل آنها پی ببرید و نکند طوری شود که در قیامت نتوانیم پاسخگوی آنها باشیم.

امام جمعه موقت گرگان با استناد به سخن امام جواد(ع) افزود: هرگز با افراد شرور رفاقت نکنید و از دوستان بد و هرزه‌ دوری کنید.

وی دوستی با شروران را مانند شمشیری دانست که دو حالت دارد، اول زمانی که از غلاف بیرون کشیده می‌شوند و برق آن چشم را خیره می‌کند، دوم حالتی که وقتی فرود آید قطعا به افراد آسیبی می‌رساند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول