اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

صدای سیل بهشهر تمام شد/ شایعات تعداد جان‌باختگان تمام‌شدنی نیست

خبرگزاری فارس: در حالی که 11 روز از سیل ویرانگر بهشهر می‌گذرد و جان‌باختگان و مصدومان این حادثه از طریق مراجع رسمی اعلام شدند، اما شایعات درباره افزایش این آمار همچنان بر سر زبان‌ها است.

صدای سیل بهشهر تمام شد/ شایعات تعداد جان‌باختگان تمام‌شدنی نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، بامداد روز شنبه 22 مهرماه سیلاب مرگ‌آسایی به سمت کوچه‌ها، خیابان‌ها و منازل مردم سرازیر شد.

سیل علاوه بر خسارات مالی فراوانی که به 2 هزار و 161 واحد مسکونی وارد کرد به جان‌باختن عده‌ای انجامید.

اکنون در حالیکه 11 روز از زمان سیل بهشهر می‌گذرد بازار شایعات درباره افزایش تعداد کشته‌ها داغ است به طوری‌که برخی‌ها تعداد آن را تا 30 نفر هم گزارش دادند و برخی‌ها هم که منصف‌تر بودند 12 و برخی‌ها هم تا 28 نفر اعلام کردند و گفتند که تعداد زیادی هم مفقود هستند.

* تعداد جان‌باختگان سیل روی عدد شش متوقف شد

 

اما واقعیت این است صبح روز حادثه یکی از مسئولان استانی آمار کشته‌شدگان را هشت نفر اعلام کرد و ساعاتی بعد به هفت نفر و سپس به شش نفر کاهش یافت و بالاخره تعداد جان‌باختگان روی عدد شش متوقف شد.

ماجرا از این قرار است که صبح حادثه جسد شش نفر از زیر گل و لای بیرون آورده شد در حالیکه دو نفر دیگر هنوز مفقود بودند.

ساعتی بعد یکی از مفقود شدگان در میان زخمی‌ها پیدا شد و ظهر همان روز دیگر مفقود حادثه هم نامش در بین مصدومان انتقال یافته به بیمارستان گزارش شد.

آمار رسمی و دقیق تلفات که از بیمارستان مراجع رسمی و پزشکی قانونی گرفته شد موید این نکته است که تعداد جان‌باختگان شش نفر است.

* آمار حادثه‌ دیدگان در روزهای دوم تا چهارم افزایش پیدا کرد

آمار مصدومان در روز نخست 35 نفر بود که 29 نفر سرپایی درمان و شش نفر بستری شدند که از این شش نفر پنج نفر پس از سه تا پنج روز مرخص و تنها فردی که هنوز در بیمارستان امام خمینی بستری است، جعفرخلیل خلیلی نام دارد.

وی 75 ساله است و به علت شکستگی لگن استخوان ران مورد جراحی قرار گرفت و اکنون در بخش ICU  بستری است.

غیر از دو مفقودی که زنده و در میان مصدومان حادثه پیدا شدند گزارش مفقودی دیگری داده نشد.

اما آمار حادثه‌دیدگان در روزهای دوم تا چهارم افزایش پیدا کرد به طوری که تعداد مجروحان از 35 به 70 و تعداد بستری ‌شدگان از شش به 18 نفر افزایش یافت.

* تمام بستری ‌شدگان مرخص شدند

اما نکته قابل تامل این است که همه بستری‌شدگان مرخص شدند و تنها یک نفر هنوز بستری است.

شایعه دیگری که اخیراً بازار داغی پیدا کرده این است که چند روز پیش یک خودروی پراید به همراه سه یا چهار سرنشین در زیر یکی از پل‌های بهشهر پیدا شده است.

اما ماجرا از این قرار است که اواخر هفته گذشته هنگامی که باران شدیدی در ساری و نکا می‌بارید و احتمال این می‌رفت که این باران به سمت بهشهر آمده و سیل دیگری به راه بیفتد به این دلیل دو دستگاه بیل مکانیکی، دو کمپرسی، یک جرثقیل و چند دستگاه تراکتور در کنار پل قائم مشغول بازگشایی دهانه پل قائم بودند تا در صورت سیل احتمالی، آب بتواند از دهانه پل خارج شود.

در این هنگام غیر از مسئولان و امدادگران عده زیادی از مردم هم کنار این پل، مراحل کار را می‌دیدند.

از دهانه این پل حداقل دو کامیون چوب و کنده درخت و زباله جمع‌آوری شد.

* اطلاعی از مسدود شدن پل نداشتند

قطر برخی از چوب‌ها به 70 تا 80 سانتی متر می‌رسید به طوری ‌که صدای تعجب بینندگان بلند شد.

برخی افراد که اطلاعی از مسدود شدن پل نداشتند به این تفکر که جمعیت ناظر در حال بیرون کشیدن اجساد از زیر پل هستند شروع به شایعه‌سازی کردند. حتی برخی‌ها گفته‌اند که از دهانه پل قائم بهشهر یک خودروی پراید با سه یا چهار سرنشین که ساکن مشهد بودند پیدا شد.

به هر حال کسانی که ادعای افزایش تعداد کشته‌ها و مفقود بودن ده‌ها نفر را دارند می‌توانند اسامی کشته‌ها و مفقود‌شدگان را اعلام کنند و جایزه بگیرند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول