اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نکا:

سیل 79 میلیارد ریال به نکا خسارت وارد کرد/ 500 خانه مسکونی بر اثر سیل آسیب دیدند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نکا گفت: براساس اعلام آمار آخرین خسارت وارد شده به نکا در طول جاری شدن سیل در ماه‌های گذشته و در طول سه دوره بارش شدید باران و جاری شدن سیل بیش از 79 میلیارد ریال خسارت به این شهرستان وارد کرد.

سیل 79 میلیارد ریال به نکا خسارت وارد کرد/ 500 خانه مسکونی بر اثر سیل آسیب دیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، رضا آزادی‌کناری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در فرمانداری نکا بیان داشت: این اعتبارات از محل اعتبارات عمرانی و فروش اوراق مشارکت انجام می‌شود.

وی بیان داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده 200 میلیارد ریال از طریق اعتبارات عمرانی و 250 میلیارد ریال از طریق فروش اوراق مشارکت انجام می‌شود.

به گفته آزادی‌کناری، این طرح از جمله طرح ماندگار شهرستان است که در خرداد ماه سال 92 و قبل از اتمام دوره دهم ریاست جمهوری در دولت احمدی‌نژاد به بهره‌برداری می‌رسد.

* سد گلورد تا پایان دولت دهم افتتاح می‌شود

 

وی ادامه داد: شهرستان نکا دارای دو طرح مهر ماندگار سد گلورد و شبکه آبرسانی است که شبکه بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سد گلورد نیز تا پایان دولت دهم افتتاح می‌شود.

فرماندار نکا طرح هادی روستاها را از جمله طرح‌های مهم دولت عنوان کرد و بیان داشت: 63 روستای شهرستان از طرح هادی برخوردار شدند و اکنون 33 روستای دیگر نیز داوطلب این امر هستند.

آزادی‌کناری با اشاره به چهاربانده کردن نکا به نیروگاه نیز خاطرنشان کرد: جاده نکا به نیروگاه و بهشهر به بندرامیرآباد دارای ردیف بودجه یکسان بودند که به موازات هم مبلغ 30 میلیارد ریال برای دو پروژه گذاشته شد که نکا به نیروگاه در حوزه ما شروع شد که به علت کم بودن اعتبارات و عدم تخصیص آن در حال حاضر رها شده است.

* 500 خانه مسکونی در شهرستان نکا بر اثر سیل آسیب دیدند

 

وی ادامه داد: در برخی از این محور شن‌ریزی انجام شده و به محض تزریق اعتبارات ساخت و ساز این محور در دستور کار قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان نکا گفت: براساس اعلام آمار آخرین خسارت وارد شده به شهرستان نکا در طول جاری شدن سیل در ماه‌های گذشته و در طول سه دوره بارش شدید باران و جاری شدن سیل، بیش از 79 میلیارد ریال خسارت به نکا وارد کرد.

این مسئول گفت: بر اثر بارش و جاری شدن سیل در ماه‌های گذشته بخش‌های مختلفی در کشاورزی، راه روستایی، معابر و جاده‌های بین مزارع و... آسیب دیدند و همچنین آبگرفتگی منازل نیز به وقوع پیوست.

آزادی‌کناری در پایان اذعان داشت: در مجموع در سه سیل اخیر در نکا که در سال جاری اتفاق افتاد بیش از 500 خانه مسکونی در شهرستان نکا آسیب دیدند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول