اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب‌ منطقه‌ای اردبیل:

309 تابلوی هشدار سیل نصب شده است/وقوع 3 سیل مخرب در نیمه اول سال

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب‌ منطقه‌ای اردبیل گفت: در دو سال اخیر بیش از 309 مورد تابلوی هشدار وقوع سیل در مسیر‌ها و حریم رودخانه‌های سیل‌خیز نصب شده است.

309 تابلوی هشدار سیل نصب شده است/وقوع 3 سیل مخرب در نیمه اول سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امین حسین‌پور عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات ناشی از وقوع سیل در اردبیل اظهار داشت: در سال جاری و نیمه اول امسال 15 مورد سیل در مناطق مختلف استان رخ داده است که سه مورد از آنها در خلخال،‌ گرمی و مشگین‌شهر خسارات هنگفتی را به بار آورده است.

وی از سیل به عنوان یک پدیده طبیعی بر اثر بارش و رگبارهای فصلی و ذوب شدن برف‌ها از دامنه کوه‌ها یاد کرد و گفت: اگر مسیر روان‌ آب‌ها برای حرکت آب‌های جاری مناسب باشد هیچ مشکلی را در حرکت رودخانه‌ها و یا وقوع سیلاب‌ها شاهد نخواهیم بود اما هرگونه ایجاد مانع در مسیر روان‌ آب‌ها به جاری شدن سیل و خسارات ناشی از آن کمک می‌کند.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب‌ منطقه‌ای اردبیل خاطرنشان کرد: روان آب‌ها اگر تبدیل به سیل شود به دلیل بی‌تدبیری‌ها و ساخته نشدن سد‌ها ممکن است خساراتی را به دنبال داشته باشد در حالی که با تغییر نگرش در عملکردهای خود می‌توانیم بدون کمترین دخل و تصرف در طبیعت از منابع آبی بهترین استفاده را ببریم.

حسین‌پور با اشاره به اینکه در تامین آب شرب مورد نیاز و منابع آبی بخش کشاورزی هدایت آ‌ب‌های سطحی و استفاده از آن بسیار موثر است،‌ یادآور شد:‌ ما از این طریق می‌توانیم آبخوان‌ها و سفره‌های زیر‌زمینی را نیز غنی و پر‌بار کنیم.

این مسئول تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای وظیفه دارد حد بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها را مشخص کند تا مردم و ساکنان مناطق مختلف با آگاهی خود ضمن خودداری از سکونت در حریم و بستر رودخانه‌ها زمینه یک تحول واقعی را در استفاده از این منابع به وجود آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب‌ منطقه‌ای اردبیل در پایان سخنان خود بیان داشت: ما در اغلب شهرهای خود شاهد آن هستیم که در داخل فضای شهری رودخانه‌هایی جاری است که باید به هر نحو ممکن شهرداری‌ها از ساخت و ساز غیر‌مجاز و بدون استعلام در بستر حریم خودداری کنند و اجازه ندهند این سکونتگاه‌ها زمینه آسیب را بیشتر به وجود آورد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول