اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نکا خبر داد

خسارت 64 میلیارد ریالی سیل‌های اخیر به نکا

خبرگزاری فارس: فرماندار نکا گفت: جاری شدن سیل در ماه‌های گذشته و در طول سه دوره بارش شدید باران و جاری شدن سیل، 64 میلیارد ریال خسارت به شهرستان نکا وارد کرد.

خسارت 64 میلیارد ریالی سیل‌های اخیر به نکا

رضا آزادی‌کناری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: بر اثر بارش و جاری شدن سیل در ماه‌های گذشته بخش‌های مختلفی در کشاورزی، راه روستایی، معابر و جاده‌های بین مزارع آسیب دیدند و همچنین آبگرفتگی منازل نیز به وقوع پیوست.

فرماندار شهرستان نکا در ادامه عنوان کرد: در مجموع در سه سیل اخیر در نکا که در سال جاری اتفاق افتاد 517 خانه در نکا آسیب دیدند.

این مسئول با اشاره به سیل اخیر در نکا خاطرنشان کرد:  بر اثر بارش شدید باران در 22 مهر ماه، خساراتی به روستای چلمردی، مرکز بخش هزارجریب شهرستان نکا وارد شد.

آزادی‌کناری گفت: در این رابطه در روستای چلمردی، 60 منرل مسکونی دچار آسیب‌دیدگی و آبگرفتگی شدند و اسباب و اثاثیه منزل در این واحدهای مسکونی دچار خسارت شد و در همین روستا 40 هکتار از اراضی روستایی با خسارت مواجه شده است.

وی یادآور شد: در روستای گلبستان از توابع بخش مرکزی شهرستان نکا هم ، شاهد آبگرفتگی 5 ساختمان به صورت کامل با اسباب و اثاثیه منزل بودیم.

فرماندار شهرستان نکا ادامه داد: در بخش راه هم شاهد تخریب و آبشستگی کامل راه‌های روستاهای اویم، درم، درزی محله، واودین، و سورک از توابع بخش هزارجریب بودیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا بیان داشت: در روستای زرندین علیا در قسمت سه راهی قرمرض هم خساراتی داشتیم که به وسایل و تجهیزات و مصالح شرکت پیمانکاری این پروژه آسیب وارد شد.

آزادی‌کناری در مورد آبگرفتگی و خسارات شهر نکا ادامه داد: میزان خسارات در شهر نکا نسبت به روستاها کمتر بوده که شهرداری نکا از پای کار بوده و با تجهیزات و دستگاه‌های خویش در بهبود اوضاع تلاش می‌کند.

فرماندار شهرستان نکا با اظهار تاسف از بروز سیل در بهشهر نیز خاطرنشان کرد: بروز سیل و کشته شدن شش نفر از هموطنانمان در بهشهر ما را آزرده کرد و نکا که خود از شهرهای سیل‌زده در گذشته بوده و در این رابطه بیش از 50 نفر را در سال 78 از دست داده در سیل بهشهر به کمک همنوعان خود پرداخت.

وی متذکر شد: هلال‌احمر نکا علی رغم وجود سیل‌زدگی در بخش‌های مختلف نکا با امدادرسانی به موقع در اولین روز به بهشهر اعزام و امدارسانی را آغاز کرده است.

آزادی‌کناری اذعان داشت: در این رابطه با هماهنگی انجام شده نیروهای امدادی و شهرداری از نکا به کمک مردم بهشهر آمدند و علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم، سه ماشین آب معدنی، لودر و بیل مکانیکی نیز در اختیار آنان قرار گرفت.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول