اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خبر داد

افزایش 57 درصدی بارش‌ها در اردبیل/ سیستم هشدار سیل نصب می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از افزایش 57 درصدی بارش‌ها در سال زراعی گذشته خبر داد.

افزایش 57 درصدی بارش‌ها در اردبیل/ سیستم هشدار سیل نصب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات و راه‌های پیشگیری از وقوع سیل در اردبیل اظهار داشت: در سال زراعی 90 ـ 91 که از آخر مهر سال گذشته تا آخر شهریور امسال محاسبه می‌شود 427 میلی‌متر بارندگی در استان اردبیل اتفاق افتاده است که در مقایسه با سال گذشته که حدود 272 میلی‌متر بوده است 57 درصد افزایش بارش را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به دراز مدت 324 میلی‌متر متوسط بارش استان است 32 درصد افزایش بارندگی‌ها را در سال زراعی گذشته در این استان ثبت شده داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به اینکه عملکرد ناصحیح ما سبب وقوع سیلاب در سطح استان می‌شود، یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه انجام شده است تا بتوانیم جلوی خسارات وارده از این ناحیه را بگیریم به طوری که از ابتدای امسال بالغ بر 15 میلیارد تومان خسارت وارده از سیل مورد ارزیابی قرار گرفته و برای جبران این خسارت مستندات به وزارت کشور و سازمان بحران ارسال شده تا جبران مافات انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسلامی ضرورت نصب و راه‌اندازی سیستم هشدار سریع وقوع سیل را خاطرنشان کرد و گفت: ما بیش از دو سال است که زیر‌ساخت‌های لازم را با همکاری سازمان هواشناسی در حال تدارک و تهیه هستیم تا با راه‌اندازی این سیستم و کمک شرکت آب منطقه‌ای بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم.

این مسئول در خصوص اخطارهای صادر شده از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها در مورد وقوع سیلاب و آگاهی‌بخشی فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در این زمینه نیز تاکید کرد: گاه به اخطارهای لازم توجه نمی‌شود که این خود اسباب بروز خسارات را فراهم آورده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل به اجرای طرح‌های مختلف کنترل سیلاب، آبخیزداری، جلوگیری از ساخت و ساز‌ها در حریم و بستر رودخانه و احداث سدهای معیشتی اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 12 سد معیشتی به بهره‌برداری رسیده و 30 مورد نیز در دست اقدام است.

اسلامی از احداث سیل‌بند‌ها با همکاری بنیاد مسکن و منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان خبر داد و افزود: برای جلوگیری از وقوع سیلاب طرح‌های آبخوان‌داری و آبخیز‌داری در مناطق مختلف و روستاهای سیل‌خیز در حال اجراست که در این باب تلاش شده تا اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود همچنین به وقوع سیلاب‌های متعدد به ویژه در فصل بهار و پاییز اشاره کرد و اظهار داشت: سیل بعد از زلزله بیشترین خسارات جانی و مالی را در استان بر جای می‌گذارد.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول